رفع تصرف ۱۴۰۰ هکتار منابع ملی در اقلید

  • 20 اسفند 1401 - 12:32
رفع تصرف ۱۴۰۰ هکتار منابع ملی در اقلید

سرتیپ رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف یک هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ملی در شهرستان اقلید خبر داد.

حبیبی گفت: در پی گزارش منابع طبیعی و امور منطقه‌ای مبنی بر اینکه افرادی در اطراف “سد ملاصدرا و منطقه بند بهرام” شهرستان اقلید بدون مجوز قانونی اقدام به ساخت و ساز و نصب پمپ‌ها و لوله‌های غیرمجاز در اراضی ملی کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته پلیس مشخص شد با توجه به اخطارهای مکرر مامورین منابع طبیعی و امور آب شهرستان به افراد خاطی متاسفانه روند ساخت و ساز و نصب لوله و پمپ‌های غیرمجاز همچنان ادامه داشته است.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تعداد بالای متخلفان و امکان ایجاد تنش و پیامدهای احتمالی در اجرای این حکم، گفت: تدابیر و پیش بینی‌های لازم از جمله اعزام نیروهای یگان تکاور و یگان ویژه از استان برای اجرای هر چه بهتر دستور قانونی توسط پلیس اندیشیده شد.

حبیبی افزود: ماموران اقلید با همکاری نیروهای اعزامی از یگان تکاور و یگان ویژه استان و نمایندگان اداره منابع طبیعی و امور آب منطقه ای و با هماهنگی دادستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۱۴۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی خاطر نشان کرد: زمین خواران بدون در نظرگرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

دیدگاه