حریم آتشکده ساسانی در کازرون فنس‌کشی می‌شود

  • 14 اسفند 1401 - 10:19
حریم آتشکده ساسانی در کازرون فنس‌کشی می‌شود

به دنبال انتشار اخباری در خصوص تعرض به حریم آتشکده ساسانی کازرون، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان گفت:  با رایزنی و پیگیری برای تأمین‌ بودجه برای فنس‌کشی، در آینده‌ای نزدیک‌ با این اقدام‌ تا حدودی مشکل رفع خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد جوکاری با اشاره به وجود گلخانه در نزدیکی این آتشکده گفت: گلخانه‌ای با مجوز رسمی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال ۱۳۹۴ احداث‌ شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون افزود: طبق گزارشات رسیده و انتشار عکس و مطالبی از مردم در فضای مجازی مبنی بر عدم‌ رعایت حقوق و حد و حریم‌ آتشکده کازرون، نیروهای میراث‌فرهنگی وارد عمل شدند و موضوع را پیگیری کردند.

جوکاری افزود: در بازدید میدانی از این اثر ملی، پارک چند خودرو در جلوی گلخانه و حوالی آتشکده مشاهده شد که به مقامات انتظامی گزارش داده شد و با آن‌ها برخورد شد.

او گفت: علت عبور و مرور ماشین‌ها همین گلخانه بوده است.

جوکاری، ضمن تقدیر از همکاری و دغدغه دوست‌داران‌ میراث، دوست‌داران محیط زیست در خصوص آثار ارزشمند تاریخی که هویت ما هستند، تصریح کرد: میراث‌فرهنگی برای حفظ و نگهداری آثار ارزشمند باستانی، تاریخی و ملی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و حفظ این آثار وظیفه میراث‌فرهنگی است.

دیدگاه