خودداری میراث فرهنگی از نصب تابلوی معرفی تپه اشرف اصفهان

  • 25 بهمن 1401 - 8:33
خودداری میراث فرهنگی از نصب تابلوی معرفی تپه اشرف اصفهان

دکتر علیرضا جعفری‌زند، باستان‌شناس می‌گوید اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از نصب تابلوی معرفی تپه اشرف که آثاری از دوره هخامنشیان و ساسانیان دارد، خودداری می‌کند.

این باستان‌شناس در یک رشته‌استوری که در پیج اینستاگرامش منتشر کرد، نوشت: این تپه پیشتر تابلوی معرفی داشته اما میراث فرهنگی اصفهان سال ۱۳۸۹ آن را برچیده و وعده داده که تابلوی جدید نصب می‌کند اما بعد از گذشت ۱۲ سال هیچ تابلویی نصب نشده.

جعفری‌زند نوشته که به دنبال خودداری میراث فرهنگی از نصب تابلو، شخصا به شورای شهر و شهرداری اصفهان مراجعه کرده و بعد از پیگیری، شهرداری تابلوی معرفی تپه‌ اشرف را بر اساس ضوابط میراث فرهنگی آماده کرده اما در اردیبهشت ۱۴۰۱ هنگام نصب تابلو، میراث فرهنگی مانع شده و گفته که بودجه‌ی ساخت تابلو رسیده و نیازی به تابلوی شهرداری نیست.

این باستان‌شناس افزوده: با این حال از اردیبهشت تاکنون که ۱۰ ماه می‌گذرد، هیچ خبری از ساخت و نصب تابلو نیست.

علیرضا جعفری‌زند نوشته: نمی‌دانم چه تعمدی در کار است که میراث فرهنگی اصفهان از معرفی تپه اشرف (دژ مهرین) سر باز می‌زند و از نصب تابلو خودداری می‌کند.

به گفته او در جریان کاوش‌های باستان‌‌شناسی در تپه اشرف آثاری از دوره‌های هخامنشی، سلوکی، اشکانی، ساسانی و دوره اسلامی از آن به دست آمده است.

دیدگاه