استاندار فارس: مسوولان صادرکننده مجوز ساخت روی گسل‌های شیراز به دادگاه معرفی شوند

  • 08 بهمن 1401 - 13:51
استاندار فارس: مسوولان صادرکننده مجوز ساخت روی گسل‌های شیراز به دادگاه معرفی شوند

استاندار فارس با اشاره به نظر گروه کارشناسی و علمی دانشگاهی مبنی بر قرارداشتن زمین های حاشیه بولوار حسینی الهاشمی و زمین های برف فروشان شیراز روی گسل زلزله گفت: تخلفات ساخت و مجوزهایی که در این زمینه صادر شده مورد بررسی قرار گیرد و مسوولان سابق صادرکننده این مجوزها به دادگاه معرفی شوند.

محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در نشست شورای مسکن استان در شیراز افزود: آن دسته از مدیرانی که به رغم اعلام ممنوعیت ساخت و ساز بلندمرتبه در این محدوده اقدام به صدور مجوز ساخت کرده اند باید به دادگاه معرفی شوند.
وی ادامه داد: نمی توان در مقطعی مجوز ساخت در این محدوده را صادر کرد و امروز که عده دیگری برای مجوز مراجعه می کنند به آنها بگوییم که این کار خلاف است.

او اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان تا هفته آینده یا در یک نامه خطاب به دادستان تخلف مدیران سابق این اداره کل در صدور مجوز ساخت و ساز در بولوار حسینی الهاشمی را گزارش دهند و خواستار رسیدگی شود و یا یک مرجع علمی دیگر به جز دانشگاه که در این زمینه تحقیق کرده برای بررسی شرایط این منطقه از نظر زلزله خیز بودن یا نبودن معرفی کند.

استاندار فارس گفت: تیم علمی که در این زمینه تحقیقات انجام داده صدور مجوز ساخت در حد یک الی ۲ طبقه را بلامانع دانسته اما مخالف صدور مجوز بلندمرتبه سازی بود که مسئولان سابق که به رغم نظر کارشناسی اعلام شده مجوزهای ۳۰ طبقه و ۵۰ طبقه صادر کرده اند باید به دادگاه معرفی شوند.

دیدگاه