ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از اوایل ۱۴۰۲ شروع به کار می‌کند

  • 04 بهمن 1401 - 16:02
ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از اوایل ۱۴۰۲ شروع به کار می‌کند

منصور امینی، معاون مالی‌اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس موضوع تخریب مرکز شماره یک این کانون را که در باغ ملی شیراز قرار دارد، منتفی اعلام کرد و افزود: ساختمان این مرکز فرهنگی هنری در حال بهسازی است و فعالیت دوباره آن با پایان عملیات عمرانی، از اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

امینی سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ در یک نشست خبری گفت: این ساختمان با قدمت بیش از ۵۵ سال هم برای ما حائز اهمیت است و هم برای شهروندان شیرازی، لذا تمام تلاش ما بر حفظ و ادامه فعالیت ساختمان است.

او ادامه داد: جلساتی با حضور استانداری، کانون پرورش فکری و شهرداری شیراز برگزار و نهایتا قرار شد که ساختمان مرکز فرهنگی هنری شماره یک شیراز در همین جایگاه فعلی حفظ گردد و اعتباراتی برایش در نظر گرفته شود و با نمای ایرانی اسلامی بهسازی شود تا به یک ساختمان در شان و جایگاه گذر حافظیه تبدیل شود و کودکان و نوجوان بتوانند از این ساختمان استفاده کنند.

معاون مالی‌اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ابراز امیدواری کرد که عملیات عمرانی و بهسازی این ساختمان اوایل سال ۱۴۰۲ به پایان برسد و این مرکز فرهنگی هنری از ابتدای سال آینده به چرخه فعالیت برگردد.

مرکز شماره یک کانون واقع در باغ ملی شیراز، در چهارراه حافظیه در گذری که فرهنگی‌ترین نقطه این شهر است، بنا بیش از نیم قرن پیش بنا شد.

این مجموعه تنها مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به کودکان توان‌خواه و معلول خدمات ارائه می‌کند. این مرکز فرهنگی هنری حدود ۱۵۰۰ عضو دارد و در کتابخانه اش نیز  ۱۶ هزار جلد کتاب می‌توان یافت که یکی از آرشیوهای غنی کتابخانه‌ای ادبیات کودک و نوجوان در شیراز به‌شمار می‌رود.

مقامات پیشین شورا و شهرداری شیراز چند سال پیش تصمیم داشتند این ساختمان را تخریب کنند که با انتقادات گسترده مواجه شدند و تخریب آن منتفی شد.

معاون مالی‌اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رسالت اصلی کانون «فرهنگی، ادبی و هنری» است، اظهار کرد: برای تحقق این رسالت باید زیرساخت‌ها فراهم شود که با رایزنی‌ها اعتبارات عمرانی افزایش ۱۰۰ درصدی داشته.

منصور امینی گفت: رایزنی می‌کنیم که این اعتبارات تخصیص داده شود تا ساختمان‌های کانون که اغلب آن‌ها بیش از ۲۵ سال قدمت دارند، مرمت، نوسازی و تجهیز شوند.

دیدگاه