«مدرسه مهر تابان شیراز جابجا می‌شود»

  • 03 بهمن 1401 - 18:41
«مدرسه مهر تابان شیراز جابجا می‌شود»

مسعود قادری، شهردار منطقه ۶ شیراز از جابجایی مدرسه غیرانتفاعی مهر تابان در سال تحصیلی آینده خبر داد.

قادری که روز دوشنبه ۳ بهمن در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: شهرداری تصمیم داشت شهریور ۱۴۰۱ این مدرسه را که باعث معضل ترافیکی می‌شود، تعطیل کند اما آموزش و پرورش اعلام کرد که تعطیلی مدرسه در شهریور باعث سردرگمی دانش‌آموزان می‌شود و به همین دلیل جابجایی این مدرسه به سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ موکول شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز توضیح داد: آن چیزی که به ما مربوط می‌شود معضل بسیار بزرگ مدرسه مهر تابان است که یک ترافیک بسیار سنگینی در محور قصردشت ایجاد کرده و ترافیکش با ترافیک بیمارستان کوثر توام می‌شوند و متاسفانه صبح‌ها وظهرها و عصرها، ترافیک بسیار سنگینی دارد. اقدامی‌که کردیم، پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شد. حدود یک هفته یا دو هفته قبل از بازگشایی مدارس می‌خواستیم این مدرسه را تعطیل کنیم، ولی جو بسیار عظیمی‌ علیه شهرداری راه افتاد.

او افزود: آموزش و پرورش مکاتبه کرد که بچه‌ها سردرگم می‌شوند و نزدیک بازگشایی مدارس هست و مدرسه را نبندید.

قادری ادامه داد: ما تعهد محضری گرفتیم که تا سال آینده مدرسه را حتما جابه جا کنند. انشالله برای سال آینده، مدرسه مهر تابان در این محل نخواهد بود و این مشکل رفع خواهد شد.

مسعود قادری گفت: هم‌اکنون ۸۶ مدرسه غیرانتفاعی در منطقه ۶ شهرداری شیراز فعال هستند.

مدرسه غیرانتفاعی مهر تابان که از جمله مدارس مشهور شیراز است، در بلوار میرزای شیرازی شرقی قرار دارد و صبح‌ها در زمان بازگشایی و ظهر و عصر در زمان تعطیلی مدرسه باعث بروز ترافیک سنگین در این بلوار می‌شود.

پیش از این هم در سال‌های قبل شهرداری شیراز تلاش کرده بود که این مدرسه جابجا شود اما این اقدامات به نتیجه نرسید.

دیدگاه