نتایج انتخابات خانه مطبوعات فارس اعلام شد

  • 03 بهمن 1401 - 17:30
نتایج انتخابات خانه مطبوعات فارس اعلام شد

مدیرگروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، نتایج‌ این انتخابات را اعلام کرد.

شهاب میرباقری دوشنبه در دومین گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس با عنوان «دکه» افزود: این انتخابات روز دوشنبه سوم بهمن ماه جاری به صورت الکترونیکی برگزار شد.

به گفته وی، در این انتخابات محمد عسلی و حسین کشتکار در بخش مدیران مسئول، سید غیاث ‌الدین ملک حسینی، مریم مرادی سروستانی و فرزاد وثوقی در بخش خبرنگاران، مریم کشاورز نماینده روزنامه‌های سراسری و سیده مریم ترابی به عنوان نماینده خبرگزاری ها به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس انتخاب شدند.

به گفته وی، محمد رفیع راوند و سید بهنام موسوی نیز در بخش بازرسان انتخاب شدند.

مدیرگروه رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در برنامه نخست “دکه” یک سری برنامه‌ها پیش‌بینی شده بود که تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن این برنامه‌ها به کار گرفتیم؛ یکی از برنامه‌های ما انتخاب هیأت داوران برای داوری آثار مربوط به اهالی رسانه از جمله سرمقالات، گزارش‌های تحلیلی، گزارش‌های خبری و عکس خبری بود که قصد داشتیم این کار به صورت یک ماهه انجام شود. لذا از افراد فعال در این عرصه نظرخواهی کردیم.

او اضافه کرد: شرایطی فراهم کردیم که منتخبین و کسانی که تمایل به نامزدی دارند نامزد شوند و رای‌گیری صورت بگیرد و بر همین اساس داوران را انتخاب کردیم و البته قرار است یک نفر از سمت اداره نیز به این جمع اضافه شوند.

میرباقری به بیان شرایط آثار ارسالی از سوی فعالان رسانه پرداخت و گفت: انتشار آثار باید از طریق رسانه‌های رسمی در دوره زمانی یک ماه اتفاق بیفتد. همچنین بایستی نام خالق اثر در کنار اثر ذکر شود.

وی یادآوری کرد: هدف ما از این کار این است که حس رقابت بین رسانه‌ها ایجاد کنیم تا بتوانیم تولید محتوا برای رسانه‌ها داشته باشیم.

دیدگاه