ثبت ۱۸ مورد بستری و ۲ فوتی کرونا در فارس

  • 19 آذر 1401 - 13:14
ثبت ۱۸ مورد بستری و ۲ فوتی کرونا در فارس

براساس آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد بستری و ۲ مورد فوتی جدید براثر ابتلا به کرونا در فارس گزارش و ثبت شده است.

آمار روزانه شیوع کووید-۱۹ در فارس حاکیست که از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح شنبه ۱۹ آذر، دو میلیون و ٢۵۶ هزار و ٧٢۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع گرفته شده از افراد دارای علائم مشکوک، منجر به ۶۶۱ هزار و ٧٩۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، براساس آخرین آمارهای منتشر شده در خصوص موارد ابتلا، با بستری ١٨ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ١۴۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ٢٠ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این گزارش حاکیست که طی شبانه روز گذشته، ٢ مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ١٧٠ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۵۶٠ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ٢٨۴ هزار و ٣٧٨ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ٧٣٩ دُز نوبت اول، سه میلیون و ١۴١ هزار و ٧۶۴ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ٣۶٩ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۵٠۶ دُز یادآور واکسن بوده است.

دیدگاه