استان فارس پایلوت صادرات صنایع‌دستی کشور در قطر شود

  • 16 آذر 1401 - 13:14
استان فارس پایلوت صادرات صنایع‌دستی کشور در قطر شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به عنوان نماینده نمایشگاه فرهنگی ایران در قطر انتخاب شد و درخواست کرد تا قطر به عنوان درگاه ورود صنایع‌دستی ما به جهان به صورت دائمی در نظر گرفته شود.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز جهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ در آیین تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با کمیته امداد امام خمینی (ه)، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس ضمن ابراز رضایت از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با هم‌افزایی و جمع‌بندی ظرفیت‌ها می‌توانیم موثرتر عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: بسیاری از مشکلات ریشه در اشتغال دارد و عدم توجه به این مسئله موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او تصریح کرد: این تفاهم‌نامه فرصتی برای انجام کارهای ویژه در حوزه اشتغال استان فارس است و محورهایی همچون صنایع‌دستی و … حائز اهمیت است.

محسن‌نژاد ادامه داد: اگر بتوانیم در حوزه برندسازی اقدام خوبی در صنایع‌دستی انجام دهیم، شیراز و سایر شهرهای استان را می‌توانیم به شهرهای جهانی تبدیل کنیم.

او با اشاره به انتخاب استان فارس به‌عنوان پایلوت صادرات صنایع‌دستی کشور در قطر اظهار کرد: تلاش کردیم بحث فروش در این نمایشگاه هم گنجانده شود که محقق شد و خواستار این هستیم که قطر به‌عنوان درگاه ورود صنایع‌دستی ما به جهان به‌صورت دائمی در نظر گرفته شود.

محسن نژاد تأکید کرد: این کار می‌تواند یک برند مهم از شیراز و سایر نقاط فارس را در سطح جهان مطرح کند. این نمایشگاه فرهنگی در قطر تا پایان جام جهانی دایر خواهد بود و باید از چنین فرصت‌هایی بهره مطلوب برای معرفی و فروش صنایع‌دستی ببریم.

دیدگاه