تبادل تفاهم‌نامه همکاری گسترش سواد آبی در فارس

  • 23 آبان 1401 - 8:08
تبادل تفاهم‌نامه همکاری گسترش سواد آبی در فارس

با حضور مدیران ارشد شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، تفاهمنامه‌ “گسترش سوادآبی”، امضا و مبادله شد.

یکشنبه ۲۲ آبان و طی آیینی با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای استان فارس، تفاهم‌نامه‌ای با عنوان گسترش سوادآبی و با هدف همکاری مشترک در طرح داناب و پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست امضاء و مبادله شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس در این نشست گفت: این شرکت اجرای ۱۵ پروژه را با هدف تعادل بخشی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف، شامل انسداد چاه‌های غیرمجاز و به کارگیری گروه‌های گشت و بازرسی و تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند و… را اجرایی کرده است.

سیاوش بدری خاطرنشان کرد: در کنار پروژه های طرح تعادل بخشی، فرهنگ سازی و آموزش بهینه سازی مصرف آب به عنوان یکی از پروژه‌های زیربنایی و بهترین راهکار مدیریت مصرف، مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

بدری با اشاره به اهمیت اجرای اقدامات فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی در مدارس اقدامی بسیار تاثیرگذار در فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف بهینه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز فعالیت برای دانش آموزان را دشوار اما بسیار اثرگذار دانست و بر لزوم و اهمیت فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه انرژی و آب، تاکید کرد.

محمدخلیل عسکری با بیان اینکه امروز و با توجه به وضعیت منابع آبی، فعالیت در زمینه مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف آب لازم است، امکان اجرای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این مبحث در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه پیش دبستانی و مهدکودک را فراهم و مغتنم دانست.

دیدگاه