سه میلیون فرهنگی به سفر رفتند

  • 11 مهر 1401 - 13:35
سه میلیون فرهنگی به سفر رفتند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ایام عید و تابستان امسال حدود سه میلیون نفر از همکاران ما به سفر رفته اند همچنین ۴۰ هزار تخت در واحدهای اقامتی به کار گرفته شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره تعامل این وزارتخانه با وزارت میراث فرهنگی در حوزه گردشگری گفت: وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که بستر تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی اقتصادی و سیاسی کشور را به صورت پایه رقم می‌زند یکی از این موارد گردشگری است.

وی گفت: گردشگری فعالیت دو سویه است. دانش آموزان به آن تمایل دارند و در برنامه‌های درسی نیز تکلیف شده به این موضوع بپردازیم به خصوص در سند تحول بنیادین. از طرف دیگر گردشگری نیاز دانش آموز است و جامعه هم به تربیت نیروی آینده برای این صنعت نیاز دارد. بنابراین لازم است اقدامات تعاملی و هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی داشته باشیم نه اینک صرفاً به انعقاد تفاهمنامه ای منجر شود که بعد از آن هم اجرا نشود بلکه باید تیمی اجرایی برای آن تشکیل شود.

نوری گفت: بخشی از فعالیت‌های ما در حوزه گردشگری است به خصوص در حوزه فعالیت اردوهای دانش آموزی. طبق آماری که گرفتم در سالهای قبل از کرونا هفت میلیون نفر در روز فعالیت گردشگری داشتیم ۵ میلیون نفرروز هم فعالیت‌های ورزشی ما بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ما گردشگری است بنابراین باید همکاری ما با این وزاتخانه وسیع و جدی و نزدیک باشد گفت: بیش از سه میلیون نفر از همکاران ما در تابستان و ایام عید امسال به سفر و بازدید رفته اند. همچنین بخشی از نیاز اسکان مقاصد را تأمین کرده بودیم. حدود ۴۰ هزار تخت خانه‌های معلم در اختیار مردم گذاشته شد.

دیدگاه