ماسوله پتانسیل تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد

  • 10 مهر 1401 - 16:49
ماسوله پتانسیل تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد

نماینده یونسکو، با بیان اینکه ماسوله پتانسیل های زیادی برای پیوستن و تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد، گفت: زندگی مدرن در بافت معماری سنتی ماسوله تغییر خاصی ایجاد نکرده و تمدن آن حفظ شده است.

نعیمه احمد بن کاری، نماینده سازمان جهانی یونسکو در دیدار با استاندار گیلان پیرامون ثبت جهانی ماسوله، با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده و اهتمام استاندار گیلان برای ثبت جهانی ماسوله گفت: کارهای بسیار خوبی توسط مردم و مسئولان در این زمینه انجام شده و ماسوله پتانسیل های زیادی برای پیوستن و تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد.

وی با توصیف وضعیت ماسوله و اقدامات اثربخش برای ثبت جهانی این شهر تاریخی، افزود: زندگی مدرن در بافت معماری سنتی ماسوله تغییر خاصی ایجاد نکرده و تمدن آن حفظ شده است.

نماینده یونسکو تصریح کرد: برنامه های مسئولان در شهر تاریخی ماسوله برای جلوگیری از ورود خودروها و عبور و مرور گردشگران از طریق وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حفظ شرایط آب و هوایی، بسیار مناسب است.

احمد بن کاری، پاکیزگی در محیط ماسوله و نیز اقدامات تفکیک زباله و فرهنگ سازی را در این بخش مهم دانست و عنوان کرد: در این زمینه نیز کارهای مطلوبی انجام شده که احداث پارکینگ و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در مسیر توسعه پایدار و در راستای اهداف یونسکو است.

دیدگاه