مجمع نخبگان گردشگری و زیارت در فارس راه‌اندازی شد

  • 09 مهر 1401 - 11:20
مجمع نخبگان گردشگری و زیارت در فارس راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس از راه‌اندازی مجمع نخبگان گردشگری و زیارت در استان خبر داد.

مجتبی علوی شنبه ٩ مهرماه در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسه نشست‌های مدیران پاسخگو برگزار شد، با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت، تشکیل شورای عالی زیارت، تدوین تقویم گردشگری و ایجاد قرارگاه امور اقتصادی، توسعه، سرمایه گذاری و رفع موانع گردشگری در استان در دستور کار حوزه معاونت هماهنگی زائران استانداری فارس است، گفت: استفاده از فرصت‌های جام جهانی قطر به جد در حال پیگیری است.

او افزود: در راستای حل مشکل واحدهای زیارتی و گردشگری، پنجره واحد تخصصی رفع موانع شکل گرفته که منجر به رفع مشکل ٧٠ پرونده شده است.

مدیرکل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس تصریح کرد: از زمان شکل گیری معاونت هماهنگی زائران و گردشگری در استانداری فارس بیش از ٢۴ فقره تسهیلات گردشگری ارائه شده است.

علوی عنوان کرد: تشکیل ستاد سفر و ستاد اعیاد و برنامه ریزی به مناسبت های ملی در راستای توسعه و رونق گردشگری شکل گرفته است.

رئیس ستاد اربعین فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه اربعین امسال ١٧ کمیته با مشارکت ۵٠دستگاه و ارگان فعالیت داشتند، گفت: طی ٧ جلسه رسمی برگزار شده پیرامون مراسم اربعین که منجر به ٣٠ مصوبه شده، اعزام ٢٠٢ هزار و ۴٢٨ نفر زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند، تسهیل شده و این تعداد از طریق ٣۵٠ دستگاه از مرز مهران و شلمچه منتقل شده‌اند.

علوی خاطرنشان کرد: در ایام ازبعین امسال در هر شبانه روز ١۴٧ هزار و ٩٠٠ پرس صبحانه، ٢٢١ هزار و ٣۵٠ پرس ناهار و ٢٢۴ هزار و ٧٠٠ شام و ۴٢۵ هزار میان وعده توزیع شده است.

دیدگاه