رفع مشکلات میراث جهانی پهلوان‌پور از طریق صندوق احیا

  • 23 شهریور 1401 - 11:23
رفع مشکلات میراث جهانی پهلوان‌پور از طریق صندوق احیا

فرماندار شهرستان مهریز با تاکید بر لزوم پیگری مسائل مربوط به باغ جهانی پهلوانپور گفت: نسبت به رفع تمام مشکلات این مجموعه ارزشمند تاریخی از طریق مجموعه صندوق توسعه و احیا اقدام می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیای میراث‌فرهنگی، محمد دهقان با بیان‌ این که باغ جهانی پهلوان‌پور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ارزشمند و تاریخی مهریز نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: این باغ جهانی مشکلاتی دارد که در صدد رفع آنها و بهبود شرایط برای خدمات‌دهی به گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

او با بیان‌ این‌که این باغ جهانی جزو سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از میراث باغات جهانی در مهریز قرار دارد و حفظ این اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی برای ما اهمیت زیادی دارد، لذا نسبت به رفع تمام مشکلات این مجموعه ارزشمند تاریخی از طرق مجموعه صندوق توسعه و احیا اقدام می‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۹ باغ جهانی در کشور داریم که یکی از این میراث در مهریز وجود دارد، لذا این مجموعه با توجه به جایگاه و ارزش تاریخی آن برای ما اهمیت دارد.

فرماندار شهرستان مهریز با بیان اینکه حفظ و احیای این مجموعه جزو اولویت‌‌های مدیریتی ما در حوزه میراث‌فرهنگی است، تصریح کرد: حفظ و احیای این مجموعه را در اولویت‌ داریم از طرفی مهریز باغ‌شهر یزد است و باید در اینباره نیز جایگاه این باغ ایرانی در اولویت باشد.

دهقان در پایان با تاکید بر این‌که از طریق مجموعه صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی پیگیر مسائل مرتبط به سرمایه‌گذار هستیم، گفت: قرار بر واگذاری محدوده سوئیت‌های باغ پهلوان‌پور که در اختیار صندوق توسعه و احیاست به سرمایه‌گذار است. امیدواریم با این اقدامات این مجموعه به تراز باغات جهانی دیگر برسد.

دیدگاه