۴۰ جشنواره در استان اردبیل برگزار می‌شود

  • 01 مرداد 1401 - 17:08
۴۰ جشنواره در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال برای برگزاری حداقل ۴۰ جشنواره با موضوعات مختلف در این استان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نادر فلاحی روز جمعه در جشنواره فرهنگی، بومی و محلی روستای بزرگ لرد از توابع بخش شاهرود خلخال  با بیان اینکه زمینه برای برگزاری برنامه‌های جمعی و نشاط‌آور در استان فراهم شده است، اظهار کرد: این جشنواره‌ها با هدف معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی و محلی و گردشگری مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی و واحدهای اقامتی و مجموعه‌های گردشگری نیز حمایت می‌کنیم.

جشنواره روستای لرد سال آینده به صورت کشوری برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: جشنواره روستای لرد خلخال جزو سه جشنواره شاخص استان اردبیل است و با توجه به تنوع و کیفیت بالای برنامه‌های بومی و سنتی اجرا شده در سال آینده بصورت ملی برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه اردبیل در ۲۰۲۳ میلادی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده ، از سال آینده این جشنواره را در تقویم جشنواره‌های وزارتخانه قرار داده و آن را به صورت ملی و بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تمام متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان هم مجوز صادر می‌شود و هم تسهیلات ارزان قیمت بانکی پرداخت می‌شود تا اهداف توسعه گردشگری استان محقق شود.

فلاحی اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری روستای لرد خلخال در حد توان تلاش خواهیم کرد تا اعتباراتی برای توسعه گردشگری به عنوان پروژه‌های زیرساخت گردشگری تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و هنری روستای بزرگ لرد بویژه موارد مربوط به پوشش لباس محلی و گویش خاص منطقه مستلزم برگزاری این گونه جشنواره‌ها است.

سیدغنی نظری افزود: انتظار داریم پوشش خبری و تولیدی این جشنواره به صورت ملی صورت گرفته و با پخش آن در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و پوشش کامل رسانه‌ای در سراسر کشور همگان بدانند که فرهنگ بسیار غنی و در واقع فولکلور و ادبیات زیبایی در منطقه خلخال حاکم است و استفاده عمومی مردم از این لباس محلی و این حجاب زنان در این منطقه و همراهی زنان با مردان در صحنه‌های مختلف زندگی در واقع نماد زندگی سالم و سبک ساده‌زیستی است.

 اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی مسیر آبشار سیمیه خونی

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: بستر مناسبی برای حضور گردشگران در روستای لرد خلخال فراهم هست و با هماهنگی‌های انجام شده ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی مسیر زیبای آبشار سیمیه خونی اختصاص داده شد و پس از بازگشایی این مسیر قطعاً شاهد حضور گردشگران از سراسر کشور در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا دومین جشنواره فرهنگی، بومی و محلی روستای لرد شاهرود خلخال با استقبال پرشور مردم، گردشگران و مسافران همراه بود و برنامه‌های شاد و متنوع از جمله اجرای نمایش عروس بران، رقص محلی، موسیقی محلی ،بازی‌ها و ورزش‌های سنتی اجرا و  صنایع دستی و غذاهای محلی بانوان این روستا نیز عرضه شد.

دیدگاه