کرمان میزبان گردشگران جام جهانی قطر می‌شود

  • 19 خرداد 1401 - 12:07
کرمان میزبان گردشگران جام جهانی قطر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: این استان یکی از ۶ استانی است‌ که میزبان گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی با اشاره به اینکه رایزنی‌های لازم برای آماده‌سازی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری به منظور تسهیل ورود گردشگران جام جهانی قطر در حال انجام است افزود: این استان برای اعزام گردشگر به قطر نیز سهمیه دارد که در این زمینه اقداماتی انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: در برآورد اولیه اعلام شده یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از تماشاچیان جام جهانی قطر به استان کرمان می‌آیند و امکان صدور ویزای (روادید) فرودگاهی برای حضور این گردشگران در استان فراهم می‌شود همچنین انجام پرواز مستقیم از قطر به کرمان در دست پیگیری است.

فعالی تاکید کرد: باید فستیوال، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های مختلف را همزمان با حضور گردشگران در استان کرمان پیش‌بینی کنیم و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بپردازیم که اصالت و فرهنگ کرمانی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هفته آینده گروهی ۱۰ نفره متشکل از عوامل دست‌اندکار برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری وارد استان کرمان می‌شوند بیان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری باید برای حضور گردشگران با این اداره‌کل همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این فرصت به وجود آمده استفاده کافی کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان بسته‌های گردشگری خود را برای حضور گردشگران آماده کنند گفت: خوشبختانه کلیپ‌های متفاوتی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان به صورت دو زبانه تهیه شده که در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام پرواز مستقیم قطر به کرمان بتوانیم این پرواز را به صورت برنامه‌ریزی شده داشته باشیم تا شاهد حضور دوباره گردشگرانی که به کرمان می آیند هم باشیم.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ (۲۱ نوامبر – ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) در قطر برگزار خواهد شد.

به گزاش ایرنا کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

دیدگاه