برگزاری دوره توانمندسازی سوزن‌دوزان سیستان و بلوچستان با حمایت ژاپن

  • 14 خرداد 1401 - 14:13
برگزاری دوره توانمندسازی سوزن‌دوزان سیستان و بلوچستان با حمایت ژاپن

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سه دوره آموزشی پنج‌روزه توانمندسازی سوزن‌دوزان استان سیستان و بلوچستان با حمایت ۵۰۰ هزار دلاری ژاپن در زاهدان، ایرانشهر و چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پویا محمودیان درباره دوره توانمندسازی سوزن‌دوزان سیستان و بلوچستان، گفت: با همکاری سازمان یویندو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و حمایت ۵۰۰ هزار دلاری کشور ژاپن، سه دوره آموزشی پنج‌روزه به‌منظور توانمندسازی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار برای توانمندسازی سوزن‌دوزان استان برگزار خواهد شد که فراخوان آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود و شروع دوره‌­ها از تیرماه سال جاری خواهد بود.

 معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین  از استفاده از توان سازمان‌های بین‌المللی در پیشبرد اهداف معاونت صنایع دستی خبر داد و گفت: طرح «ارتقای معیشت و توانمندسازی اقتصادی جوامع آسیب‌پذیر استان سیستان و بلوچستان از طریق توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش صنایع‌دستی» با همکاری سازمان یونیدو برگزار می‌شود.

حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی لیسبون 

محمودیان گفت: از سال گذشته با نماینده سازمان یونیدو در ایران در راستای تحقق «ارتقای فرصت‌های بازار برای ذی‌نفعان مربوطه از طریق گسترش شبکه، تنوع محصول و بهبود روش‌های بازاریابی در صنایع‌دستی» اولین پروژه را با عنوان «ارتقای معیشت و توانمندسازی اقتصادی جوامع آسیب‌پذیر استان سیستان و بلوچستان از طریق توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش صنایع‌دستی» برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: در مرحله اول مقرر شد ۱۰ نفر از تولیدکنندگان سوزن‌دوزی در استان یادشده با پرداخت تمام هزینه‌ها از طرف سازمان یویندو از ۴ تا ۱۲ تیر سال جاری در نمایشگاه صنایع‌دستی در لیسبون پایتخت پرتغال شرکت کنند.

دیدگاه