ثبت ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر اقامت در خراسان رضوی طی تعطیلات عید فطر

  • 18 اردیبهشت 1401 - 10:53
ثبت ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر اقامت در خراسان رضوی طی تعطیلات عید فطر

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار اسکان در مراکز اقامتی خراسان رضوی خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی در تعطیلات عید سعید فطر اظهار کرد: از ۸ تا ۱۶ اردیبهشت بیش از یک میلیون و ۱۷۸ هزار نفر در واحدهای اقامتی خراسان رضوی اسکان داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به حجم ورود مسافر به استان از روز یازدهم اردیبهشت درصد اشغال واحدهای اقامتی به حداکثر خود رسید و ظرفیت واحدهای اسکان اضطراری نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. واحدهای اقامتی رسمی در این ایام به طور میانگین ۶۷ درصد و واحدهای اسکان موقت ۱۱ درصد حجم اشغال را داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: در روزهای ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت درصد اشغال واحدهای اقامتی به ۱۰۰ درصد رسید و واحدهای اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و حسینیه‌ها نیز به بیشترین درصد اشغال خود رسیده‌اند.

بیدخوری گفت: بیش از ۸۱۸ هزار نفر در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌ها، بیش از ۳۴۰ هزار نفر در واحدهای اسکان موقت شامل مراکز اسکان شهرداری، مساجد، حسینیه و بقاع متبرکه، مهمانسراهای دولتی، زائرسراهای ارزان‌قیمت و مراکز اقامتی سپاه و بیش از ۱۹ هزار نفر نیز در مراکز اسکان اضطراری شامل مدارس آموزش‌وپرورش، سالن‌های ورزشی، ظرفیت اضطراری مساجد و ظرفیت اردوگاهی سپاه اسکان  داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: همچنین در این مدت در راستای رعایت حقوق مسافران ۱۵۱ بازدید بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی به عمل آمد.

دیدگاه