پخش آنلاین برنامه های آیینی پایگاه های میراث فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱

  • 25 اسفند 1400 - 17:22
پخش آنلاین برنامه های آیینی پایگاه های میراث فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی گفت: قرار است طی ۱۱ روز برنامه های آیینی پایگاههای میراث ملی و جهانی به صورت آنلاین در بستر فضای مجازی برای مردم پخش شود.

فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه‌ها در نشست خبری رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر که امروز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد گفت: دو هزار برنامه آئینی در پایگاه‌ها میراثی پیش بینی و بسترهایی آماده شده تا مردم بتواند به صورت آنلاین برنامه‌های آئینی که در پایگاه‌های جهانی برگزار می‌شود را طی ۱۱ روز ببینند.

وی گفت: ۷۸۵ موزه خصوصی و دولتی برای درحال آماده سازی شرایط برای نوروز هستند. همچنین ۶۰ نقطه شامل پایگاه‌های ملی و جهانی و موزه‌ها به عنوان پایلوت برگزاری مراسم نوروز در کشور انتخاب شده است.

وی افزود: موضوع آماده‌سازی پایگاه‌ها و موزه‌ها را از مدتی قبل آغاز کردیم و برای حضور گردشگران آمادگی کامل داریم، ۲۵۳ پایگاه ملی و جهانی میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود.

عزیزی ادامه داد: ۱۵ اسفند روز درختکاری در پایگاه‌ها و موزه‌ها گرامی داشته شد، در روز ۲۰ اسفند نیز پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی، پایگاه و موزه‌ها را انجام دادیم و برای میزبانی از گردشگران کاملاً آماده هستیم. با این وجود از روز سوم اسفند ماه به استقبال نوروز رفته ایم.

دیدگاه