پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محور فعالیت‌های شورا باشد

  • 26 آبان 1400 - 15:40
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محور فعالیت‌های شورا باشد

یک عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: طرح‌های پیشگیرانه‌ای مثل نماد و یاریگران زندگی که در آموزش و پرورش فارس انجام می ‌شود باید محور فعالیت‌ها و برنامه‌های ما در سطح شهر باشد.

سیده مریم حسینی سه‌شنبه ۲۵ آبان در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس فارس، گفت: کمیته اجتماعی را به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شورای شهر تشکیل داده‌ایم و آماده همکاری در این زمینه با آموزش و پرورش هستیم.

او افزود: آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی در حوزه پیشگیری و مسایل تربیتی موفق شود بلکه باید همه دستگاه‌های اجرایی با سیستم تعلیم و تربیت همکاری کند.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در تفکر مدیریت شهری باید مسایل و مشکلات اموزش و پرورش به صورت یک دغدغه برای مسئولان ظاهر شود و تمام کارهای عمرانی ما باید دارای یک پیوست فرهنگی باشد.

حسینی افزود: باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محتواهای کاربردی تولید کنیم و برای کارمندان و اصناف مختلف به صورت هفتگی کارگاه‌های تخصصی آموزشی برگزار کنیم.

او عنوان کرد: در دوران پسا کرونا با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم خواهیم کرد و باید برنامه ریزی‌های لازم را در خصوص پیشگیری از این معضلات انجام دهیم.

حسینی گفت: به دنبال ارائه طرح‌های تخصصی از سوی آموزش و پرورش برای اجرا در سطح شهر هستیم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: معتقدیم بهترین مکان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش است و ما باید توجه خود را به این حوزه معطوف کنیم.

دیدگاه