پرسنل علوم پزشکی شیراز خواستار برقراری فوق‌العاده خاص شدند

  • 24 آبان 1400 - 14:57
پرسنل علوم پزشکی شیراز خواستار برقراری فوق‌العاده خاص شدند

جمعی از پرسنل بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در راستای طرح درخواست برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب ۳، به عنوان یکی از مصوبات اجرا نشده، مقابل ساختمان‌های اداری محل کار خود تجمع کردند.

صبح یکشنبه ۲۳ آبان، شماری از پرسنل بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در اعتراض به اجرا نشدن طرح پرداخت فوق العاده خاص، در محوطه محل خدمت خود تجمع و با در دست داشتن نوشته‌هایی بر لزوم رفع تبعیض در این خصوص، تاکید کردند.

یکی از نمایندگان پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مورد، به ایسنا گفت: نزدیک به ۲ سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و طی این دوران حضور ایثارگرانه و تمام قد پرسنل بهداشت و درمان در خط اول مبارزه با این ویروس منحوس و نثار شهیدانی در این راه بر هیچ وجدان آگاهی پنهان نیست.

محمدرضا سقاییان فرد ادامه داد: مکاتبات، نامه‌ها، یادداشت‌ها و درخواست‌های متعدد و مکرر طی این مدت در خصوص توجه به دغدغه‌های معیشتی آنان ازجمله  برقراری فوق العاده خاص با ضریب حداقل ۳  با استناد به بند های ۱۵ و ۱۶ ماده ۵۴ آئین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیئت علمی و ماده ۶۳ آئین نامه اداری استخدامی اعضای هیئت علمی موسسات تابعه، در رسانه‌ها نیز منعکس شده است.

وی افزود: اعتراض پرسنل این مجموعه تنها با موضع‌گیری و حمایت شفاهی مسئولان همراه بوده و در عمل شاهد هیچ اقدام موثری نبوده‌ایم، حال آنکه این مطالبه قانونی طی نامه ای به شماره ۶۴۰۵/۲۰۹ در مورخ ۲۴ مهرماه امسال، از سوی دکتر تقوی‌نژاد؛ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خطاب به وزیر بهداشت نیز مطرح شده است.

نماینده پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: احساس همدردی و غمخواری با مردم و نجابت و انجام وظیفه در بین پرسنل بهداشت و درمان که خود و خانواده‌هایشان را معرض خطر جانی قرار می‌دهند، سبب شده است که متاسفانه مسئولین امر نسبت به برآورده ساختن مطالبات به حق آنان هیچ کوششی متحمل نشوند و با بی‌تفاوتی از کنار آن‌ها بگذرند.

سقاییان فرد گفت: برقراری فوق العاده خاص برای پرسنل قوه قضائیه، امور زندان‌ها و جهاد کشاورزی برقرار شده و اعمال تبعیض در این خصوص آنهم برای مجموعه ای که مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است، آنهم در این شرایط دشوار، قابل پذیرش نیست.

او با بیان اینکه پرسنل مجموعه‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار پاسخگویی مسئولان هستند، گفت: این تجمع یک اقدام خودجوش از سوی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در اقصا نقاط استان پهناور فارس بوده است.

سقاییان فرد گفت: این تجمع امروز یکشنبه ۲۳ آبان در مرکزبهداشت شهرستان شیراز(شهدای انقلاب)، بیمارستان شهید فقیهی، شبکه بهداشت درمان شهرستان لامرد، شبکه بهداشت درمان شهرستان بختگان، شبکه بهداشت درمان و مرکزبهداشت شهیدجهانی شهرستان فیروزآباد، شبکه بهداشت درمان شهرستان مهر، بیمارستان حاج محمود حاج حیدرشهرستان لامرد، اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز پیام شهرستان نیریز و شبکه بهداشت و درمان فراشبند، در محوطه خدمتی هر یک از مراکز، انجام شده است.

دیدگاه