قصابی‌های غیرمجاز شیراز با دستور قضایی پلمب می‌شود

  • 23 آبان 1400 - 15:10
قصابی‌های غیرمجاز شیراز با دستور قضایی پلمب می‌شود

شهردار منطقه هفت شیراز اعلام کرد که با صدور مجوز دادگستری فارس و با همکاری ارگان‌های ذیربط تعدادی از قصابی‌های غیر مجاز در بزرگراه خلیج فارس و بولوار ولایت پلمب می‌شود.

قاسم اکبری شنبه ۲۲ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به درخواست و شکایت شهروندان مبنی بر کشتار غیرمجاز دام در بزرگراه خلیج فارس و بولوار ولایت، با کارشناسی‌هایی که با حضور نمایندگان اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت شهدای والفجر، اتاق اصناف و فرماندهی انتظامی شیراز، قصابی‌های غیرمجاز شناسایی و اخطارهای لازم به آنها ابلاغ شده است.

شهردار منطقه هفت شیراز افزود: طی اخطارهای ابلاغ شده، مهلتی برای تعطیلی فعالیت غیرمجاز، تعیین و اعلام شده است که بعد از مهلت قانونی، محل کسب پلمب خواهد شد.

شهردار منطقه هفت شیراز با بیان این مطلب که فروش غیر مجاز گوشت سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد، ادامه داد: فروش دام زنده و ذبح خارج از ضوابط قانونی، ضمن ایجاد نازیبایی بصری، بر سلامت شهروندان نیز تاثیرگذار است لذا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، نظارتی و قضایی، اقدامات لازم برای پلمپ قصابی‌های غیرمجاز انجام خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه گوشت‌های عرضه شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه با نظارت دامپزشکی ذبح شود، افزود: دام در کشتارگاه، قبل، حین و بعد از کشتار توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد، که این امر سبب کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: برای جلوگیری از فعالیت قصابی‌های غیر مجاز در محدوده این منطقه، شهروندان نیز باید از مکان‌هایی که به صورت بهداشتی و با حضور نماینده دامپزشکی اقدام به ذبح دام می‌کنند گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند و با این اقدام علاوه بر جلوگیری از فعالیت قصابی‌های غیر مجاز سلامت شهروندان نیز به خطر نخواهد افتاد.

دیدگاه