امسال ۳۲ پایگاه کوهستان و جاده در فارس مستقر می‌شود

  • 23 آبان 1400 - 14:08
امسال ۳۲ پایگاه کوهستان و جاده در فارس مستقر می‌شود

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از استقرار ٣٢ پایگاه فعال دائمی جاده و کوهستان در استان در راستای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد و گفت: برای افزایش توان عملیاتی پایگاه‌های موقت نیز راه‌اندازی می‌شوند.

مهدی خوبیار در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٩۴٢ مورد حادثه شامل حوادث جاده‌ای، آتش سوزی، زلزله، سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک داشته‌ایم که فراوانی حوادث جاده‌ای بیشتر از سایر حوادث بوده است.

او مجموع کل آسیب دیدگان را ٣١٢۶ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین فراوانی آسیب دیدگان نیز مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس همچنین از انجام ۹۳ سورتی پرواز برای حوادث جاده‌ای، کوهستانی و آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و عنوان کرد: هم‌اینک‌ ۳۲ پایگاه دائمی جاده و کوهستان در استان فعال شده است.

خوبیار ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کشیک شعب، یک پایگاه امداد هوایی، یک مرکز نگهداری سگ‌های نجات و یک پایگاه کنترل هماهنگی عملیات‌های استان نیز فعال است.

او به آخرین وضعیت نجات کوهنوردان شیرازی گرفتار در ارتقاعات دنا نیز اشاره کرد و گفت: ۷ نفر کوهنورد شیرازی شامل ۵ مرد و دو زن در منطقه کوه گل ارتفاعات دنا به دلیل بارش برف و سردی هوا گرفتار شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس اظهار کرد: طی ارتباط با آنها اعلام شد که شب را در همان منطقه گذرانده‌اند و خوشبختانه کسی مصدوم نشده است.

خوبیار ادامه داد: با هماهنگی نیروهای هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد، کوهنوردان در حال انتقال به پایین هستند.

معاون جمعیت هلال احمر استان فارس همچنین گفت: اگرچه آمادگی انتقال کوهنوردان با هلی کوپتر هلال احمر فارس داشتیم اما خوشبختانه نیاز نشد و طی یکی دو ساعت آینده کوهنوردان به پایین ارتفاعات دنا منتقل می‌شوند.

دیدگاه