۲۶۰ قاچاقچی مواد مخدر طی هفت‌ماه در لارستان دستگیر شدند

  • 19 آبان 1400 - 13:01
۲۶۰ قاچاقچی مواد مخدر طی هفت‌ماه در لارستان دستگیر شدند

فرماندار ویژه لارستان اعلام کرد: در هفت ماه گذشته، ۲۶۰ نفر از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر از سوی پلیس این شهرستان دستگیر و با سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده اند.

جلیل حسنی شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لارستان اظهار داشت: در این مدت، همچنین حدود سه تُن انواع مواد مخدر در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان کشف و ضبط شده است.
او بیان کرد: جاده های لارستان و مسیرهای منتهی به این شهرستان به ویژه محور شیراز- جهرم- لار- بندرعباس از محورهای ترانزیتی پرتردد و به عنوان کریدور شمال به جنوب محسوب می شود که همین امر تا حدودی سبب تشدید و جولان دادن بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر و مسیر عبور کالاهای قاچاق شده است.
حسنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره در زمینه مبارزه قاطع با قاچاقیچیان مواد مخدر وهمچنین پدیده قاچاق کالا در سطح منطقه و حتی جهان پیش قراول و دارای کارنامه درخشان است، گفت: مبارزه با قاچاق در هر سطحی از آن نیازمند هم افزایی ، هماهنگی و همکاری بیشتر بین بخشی است.
وی همچنین تاکید کرد: شهرستان لارستان با توجه به موقعیت منحصر بفرد خود علاوه بر مسیر قاچاق کالا و مواد مخدر محلی برای ورود اتباع بیگانه نیز هست که در ۲ ماه اخیر بیش از ۵۰۰ تبعه افغانی که به صورت غیر قانونی وارد منطقه شده  بودند  از سوی پلیس و سایر نهادهای ذیربط شناسایی و دستگیر شدند.
حسنی ادامه داد: فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان محکم و با اقتدار در تلاش برای مسدود کردن گلوگاه ها است و ظرف سالهای گذشته در این راه خسارت های مالی و جانی فروان نیز دیده است.
وی بیان کرد که باید زیرساخت های پاسگاه‌های چهار برکه و هرمود مهر خویی که در مسیر جاده لارستان- بندر عباس قرار دارند، بیش از پیش تقویت شوند.
معاون استاندار فارس همچنین یادآور شد: در جلسات مختلف تصمیمات، ایده ها، پیشنهادها و راهکارهای لازم ارائه می شود، اما بسیاری از این تصمیم ها عملی نمی‌شود که هنر مدیران باید این باشد که تصمیمات و مصوباتی که در جلسات مطرح می شود را به نحو شایسته عملیاتی کنند.
فرماندار ویژه لارستان گفت: این روزها به دلیل بروز و ادامه خشکسالی ،مناطقی از این خطه که دارای رونق کشاورزی و دامداری است، هم اینک به مسیر قاچاق کالا و مواد مخدر تبدیل شده  اند.
او گفت: می طلبد همه مسئولان چه  نهادهایی مربوطه در حوزه مبارزه با مواد مخدر استانی و یا در حوزه اشتغال، صنعت، کشاورزی و حتی دستگاه های متولی در امور فرهنگی با هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین بخشی و با برنامه‌ریزی صحیح، نسبت به مشاغل جایگزین اقدام و مانع از افزایش میزان آسیب های فرهنگی و اجتماعی برای مردم شوند.

شهرستان ۲۲۰ هزار نفری لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

دیدگاه