استاندار فارس: مشکل جاده کمربندی شیراز به سرعت رفع شود

  • 17 آبان 1400 - 15:43
استاندار فارس: مشکل جاده کمربندی شیراز به سرعت رفع شود

استاندار فارس در جلسه بررسی مشکلات جاده کمربندی شیراز از اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری شیراز خواست که مشکل این محور هرچه سریعتر رفع شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در این جلسه افزود: بلاتکلیفی کمربندی شیراز و اختلافات شهرداری و راه و شهرسازی در خصوص آن، سالهاست این محور را به مسیری حادثه ساز تبدیل کرده و تاکنون جان بسیاری از همشهریان و هموطنان را نیز گرفته و سلامتی آنها را در اثر وقوع حوادث رانندگی دچار مخاطره کرده است.
وی، با اشاره امکان استفاده از راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع مشکلات کمربندی جنوبی و غربی شیراز ادامه داد: پیشنهادهای کاربردی در قالب یک طرح و با در نظر گرفتن مصوبه دو سال گذشته، طی چند روز آتی در شورای ترافیک استان جمع بندی و نهایی شود.
او بیان کرد: بر اساس مصوبه پیشین شورای ترافیک استان، مسئولیت خط کشی، ایمن سازی و ایجاد دوربرگردان ها به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس و مسئولیت ایجاد کندروها و ساماندهی ورودی‌ها و خروجی‌ها به عهده شهرداری شیراز بوده است.
استاندار فارس، خواستار بررسی مجدد مصوبه مذکور شد تا طی روزهای آتی جهت اجرا به شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی فارس ابلاغ شود.
وی بیان کرد: راهکار بلندمدت برای رهایی از مشکلات کمربندی شیراز نیز این است که اداره و نگهداری این محور به طور کامل به شهرداری شیراز واگذار شود.
استاندار فارس گفت: به منظور بررسی روند واگذاری اداره کمربندی شیراز به شهرداری این کلانشهر، کمیته‌ای متشکل از نماینده راه و شهرسازی، شهرداری و دفتر فنی استانداری با در نظر گرفتن مباحث حقوقی شامل تملک ها، برآورد هزینه اجرا و ایمن سازی کل کمربندی تشکیل و نظرات نهایی این کمیته برای اتخاذ تصمیم در خصوص واگذاری، به شورای ترافیک ارائه شود.
ایمانیه افزود: در سفر اخیر رییس جمهوری به استان فارس، اعتباری برای رفع نقاط پرحادثه محورهای استان در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبارات به رفع مشکلات کمربندی شیراز تخصیص خواهد یافت.

دیدگاه