شناسایی باند قاچاق چوب‌های جنگلی در شیراز

  • 17 آبان 1400 - 13:42
شناسایی باند قاچاق چوب‌های جنگلی در شیراز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز، از شناسایی و دستگیری بزرگترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در این شهرستان خبر داد.

منصور رضایی یکشنبه ۱۶ آبان در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

او افزود: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در این شهرستان بلافاصله هماهنگی‌های لازم با عوامل قضایی انجام و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی آقای ( ح – ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز اظهار کرد: در این راستا بیش از ۸ تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.

رضایی تصریح کرد: متخلفان با تعدادی خودروی سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزمهای جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های مجاور به منطقه گویم کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند. 

او ضمن هشدار جدی به قاچاقچیان حمل چوب و هیزم جنگلی خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۴٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و ذغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع و مرتکبین این عمل مجازات می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شیراز ضمن قدردانی از مقامات قضایی وانتظامی در این عملیات اظهار امیدواری کرد: با مدیریت صحیح  و مطلوب جنگلها، شاهد احیاء، توسعه و حفاظت بیش از پیش از این عرصه‌های ملی باشیم.

دیدگاه