تعطیلی ۵ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در شیراز

  • 15 آبان 1400 - 16:44
تعطیلی ۵ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تعطیلی ۵ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در شیراز خبر داد.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه این مراکز غیر مجاز درمانی از سوی افراد بدون صلاحیت اداره می‌شدند، افزود: این افراد بدون صلاحیت درمانی در شرایط کاملا غیر بهداشتی و با استفاده از ژل و بوتاکس تاریخ مصرف گذشته فعالیت می‌کردند که با پیگیری کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی است و مراجعه به این مراکز، می‌تواند با خطرات و پیامد‌های جبران ناپذیری همراه باشد.

مجید اکبرزاده مشاور عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر اینکه انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوز‌های قانونی است، تصریح کرد: براساس قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت دار، حق مداخله در این امور درمانی را دارند.
وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همراهی حوزه قضایی و نیروی انتظامی استان در راستای تامین و صیانت از سلامت، با تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد جدی و قانونی می‌کند، اعلام کرد: مردم می‌توانند برای طرح شکایت و یا ارایه گزارش در زمینه مراکز غیر مجاز زیبایی و پزشکی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

دیدگاه