لاشه یک پلنگ در چشمه کوه خم استهبان پیدا شد

  • 12 آبان 1400 - 17:41
لاشه یک پلنگ در چشمه کوه خم استهبان پیدا شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان،گفت:بقایای لاشه یک پلنگ در چشمه کوه خم این شهرستان توسط ماموران محیط زیست استهبان کشف شد، اما همچنان دلایل قطعی از بین رفتن آن نیازمند تحقیقات میدانی بیشتری است.

ذبیح اله محمدی روز سه شنبه در این رابطه، گفت: پس از درج خبر “مشاهده لاشه یک فرد پلنگ توسط گروه کوهنوردی داراب در نزدیکی چشمه کوه خم (از مناطق آزاد شهرستان استهبان)بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان به منظور بررسی موضوع به منطقه عزیمت و در حوالی چشمه کوه خم، بازمانده لاشه پلنگ بالغی را پیدا کرده که حدود ۱۰ روز از تلف شدن آن می‌گذشت و قسمت‌های عمده لاشه به جز سر حیوان از بین رفته بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان،افزود: به دلیل از بین رفتن بخش عمده‌ای از لاشه، نمی‌توان در مورد علت دقیق تلف شدن پلنگ اظهار نظر کرد، اما با توجه به از بین رفتن جمعیت علفخواران در منطقه آزاد کوه خم که نتیجه آن، کاهش طعمه و ایجاد تعارض با دامداران منطقه است،شکار غیرمجاز حیوان نیز در کنار عوامل طبیعی محتمل است.

محمدی ادامه داد: تحقیقات میدانی توسط یگان حفاظت محیط زیست ادامه دارد. لاشه پلنگ نیز پس از برداشت نمونه و تهیه فیلم و عکس، دفن بهداشتی شد.

استهبان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

دیدگاه