لزوم تشویق مردم به واکسیناسیون

  • 12 آبان 1400 - 13:35
لزوم تشویق مردم به واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، همکاری رسانه‌ها در ارتقاء اطلاعات مردم و همراه کردن آحاد جامعه با اهداف مرتبط به سلامت، آگاهانه و تاثیرگذار دانست و آن را در راستای حمایت از مدافعان سلامت ارزیابی کرد.

مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۱۱ آبان در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، اوج عمل به رسالت‌های حرفه‌ای خبرنگاران را تشویق مردم به انجام واکسیناسیون علیه کرونا بیان و با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین و اجرای برنامه های حوزه سلامت در جامعه، از همراهی آنان با مجموعه سلامت استان قدردانی کرد.

او گفت: مجموعه خبرنگاران و دست‌اندرکاران صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب در فارس از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با مسئولیت پذیری و به نحوی آگاهانه، در آگاهی بخشی گسترده در سطح جامعه نسبت به این بحران وارد عمل شده و در تمامی ماه های گذشته، با کوشش مسوولانه در امر اطلاع رسانی شفاف و دقیق، نقش آفرینی کردند.

لطفی ادامه داد: اصحاب رسانه استانی و ملی در این ایام با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی، مجاهدت و تلاش های مدافعان سلامت را به جامعه منعکس کردند و در سخت ترین روزهای بحران کرونا، در کنار خادمان ملت در عرصه بهداشت و درمان حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین نقش اصحاب رسانه در تشویق مردم به حضور در مراکز واکسیناسیون و اهمیت دریافت واکسن برای ارتقای سطح ایمنی جامعه در برابر اپیدمی کرونا را بسیار موثر و کلیدی خواند و بر تداوم این نقش آفرینی از سوی رسانه ها تا رسیدن به ایمنی حداکثری در استان، تاکید کرد.

لطفی حمایت و همدلی صدا و سیمای استان، خبرنگاران رسانه‌های برخط و مکتوب، شبکه های اجتماعی و دیگر فعالان این حوزه را مایه دلگرمی مدافعان سلامت استان دانست و گفت: اصحاب رسانه حامیان شایسته مدافعان سلامت استان هستند و اوج این حمایت، در بحرانی ترین روزها به نمایش گذاشته شد.

او با بیان اینکه مردم استان یاوران اصلی مدافعان سلامت هستند، از تمام هم استانی ها که در حدود دو سال گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین مراجعه برای تزریق واکسن کرونا در چند ماه گذشته، با مجموعه سلامت استان همکاری کرده اند تقدیر کرد و گفت: علاوه بر این حمایت و همدلی، موفقیت فارس در زمینه واکسیناسیون کرونا و کسب رتبه های برتر کشوری در زمینه مقابله با بیماری کووید۱۹ مرهون همراهی مردم آگاه و متعهد استان است که با هوشمندی و شناخت کافی از شرایط بحرانی، برای افزایش سطح سلامت خود، خانواده، اطرافیان و جامعه تلاش می کنند.

لطفی در ادامه نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بررسی آمار مراجعان مراکز ۱۶ ساعته، درصد بالای مراجعه افراد مشکوک و دارای علائم ابتلا به کرونا را هشداری جدی برشمرد و با شکننده خواندن وضعیت کرونا در استان افزود: این شرایط می تواند با کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به بحرانی جبران ناپذیر منجر شود.

بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

دیدگاه