صدرا با عمری ۳۰ ساله در زیرساخت می‌لنگد

  • 12 آبان 1400 - 11:22
صدرا با عمری ۳۰ ساله در زیرساخت می‌لنگد

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای شهر صدرا با بیان اینکه امکانات زیرساختی در فاز دوم این شهر از روستاها هم کمتر است، گفت: بیش از ۳۰ سال از احداث این شهر می‌گذرد اما هنوز در حوزه‌هایی نظیر دفع اصولی فاضلاب با کمبودهای زیادی روبرو هستیم.

مرتضی زارع سه‌شنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آنجا که شورای شهر به طور ذاتی مسئولیت نظارت و تصویب لوایح را عهده دارد، به موازات آن در شهر جدید صدرا بر سایر حوزه‌ها برای گسترش رفاه مردم ورود کرده‌ایم.

او با انتقاد از کم کاری‌هایی که در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در گذشته انجام شده است، تاکید کرد: اهالی شریف شهر جدید صدرا نباید قربانی کم کاری‌ها شوند.

او اضافه کرد: برای مدت‌های طولانی گسترش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به فراموشی سپرده شده بود که شهرداری صدرا در ماه‌های اخیر با آسیب شناسی نیاز شهروندان این موارد را در دستور کار قرار داده است.

زارع به نقش ارزنده بزرگراه قره پیری اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از شاهراه‌های ارتباطی شاهد خروج شهر جدید از بن بست ارتباطی خواهیم بود.

او گفت: سرانه استاندارد فضای سبز ۱۲ تا ۱۴ متر مربع به ازای هر نفر است که این امار در شهر جدید صدرا ۳ تا ۵ است. یکی از دلایل این فقر سرانه سبز به مشکلات کم آبی و محودیت منابع باز می‌گردد که با استفاده از تصقیه پساب ها به دنبال جبران آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه با انتقاد از اینکه این شهر نیازمند توسعه فضاهای درمانی است، اظهار کرد: در پهنه شهر جدید درمانگاهی است که بیش از ۹۰ درصد عملیات احداث آن انجام پذیرفته و به حال خود رها شده و این در حالی است که در صدرا حتی یک درمانگاه شبانه روزی دولتی هم وجود ندارد و در عین حال قطب پیوند کبد خاورمیانه است.

زارع گفت: در شورا و شهرداری به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار و پرهیز از خام فروشی هستیم تا به موازات این سیاست‌ها شاهد رونق اشتغال باشیم. در همین راستا با مشارکت شهرداری شیراز به دنبال احداث یک میدان میوه و تره بار در محور غربی کلانشهر شیراز هستیم.

او قابلیت‌های شهر جدید صدرا در حوزه گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجوز بالن سواری برای شهروندان و گردشگران اخذ شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه با قدردانی از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری، گفت: ۱۱۰ خانواده از شهدای معزز صدرا شناسایی شده‌اند و المان‌های شهدا در سطح شهر نصب خواهد شد.

رئیس شورای شهر صدرا نیز گفت: اعضا در این دوره از شورای صدرا فعالیت‌های خود را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده تا در بازه زمانی معین به اهداف دست یابد.

فیروزمند، ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا را از برنامه‌های کوتاه مدت دانست ‌و گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی موجب رضایت شهروندان ساکن شهر صدرا شد و با افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تغییر ایستگاه‌ها هر شش دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه حرکت می‌کند.

او احداث سامانه صدور پروانه الکترونیکی، احداث معاینه فنی خودرو های سبک، احداث آرامستان و احداث کارخانه آسفالت را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت عنوان و اظهار کرد: احداث میدان میوه و تره بار، احداث شهربازی، احداث پارک در فاز یک و دو از جمله برنامههای میان مدت در صدراست.

رئیس شورای شهر صدرا با بیان اینکه به زودی جمعیت هلال احمر نیز در این شهر مستقر می‌شود، به احداث فضای فرهنگی در کنار گلزار شهدا و احداث پیاده راه سلامت که تا دو ماه آینده سنگ فرش خواهد شد هم اشاره و آن را در شمار دیگر بزنامه‌های شورای شهر صدرا عنوان کرد.

دیدگاه