۸۲ درصد گروه هدف در فارس دُز اول واکسن کرونا زده‌اند

  • 09 آبان 1400 - 14:26
۸۲ درصد گروه هدف در فارس دُز اول واکسن کرونا زده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تاکنون ۸۲ درصد از کل جمعیت هدف استان فارس دُز اول واکسن کروناویروس را دریافت کرده‌اند.

مهرزاد لطفی شنبه ۸ آبان در چهارصد و سی و چهارمین نشست ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تلاش تمام مجموعه سلامت استان، تاکنون نزدیک به ۵ و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا با هدف افزایش ایمنی جامعه و ارتقای سطح سلامت به مردم فارس تزریق شده است.

او با بیان اینکه بر اساس آمارهای جمعیتی اعلام شده، باید حدود هشت میلیون دُز واکسن در دو نوبت اول و دوم به هم استانی ها تزریق شود تا به ایمنی مورد نظر دست پیدا کنیم، افزود: تاکنون در جمعیت هدف بالای دوازده سال فارس نزدیک به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده که حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار دز، معادل ۸۲ درصد جمعیت هدف یک دُز و حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز، معادل ۵۸ درصد جمعیت هدف نیز هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این روند تا تکمیل برنامه واکسیناسیون و ایمنی عمومی جامعه، ادامه دارد.

رئیس دانشگاه، علوم پزشکی شیراز، اولویت نخست مجموعه دانشگاه در سراسر استان را تامین سلامت همگانی و ارایه بهترین خدمات بهداشتی درمانی به مردم برشمرد و گفت: تمام توان مجموعه سلامت استان در این راستا به کار گرفته شده است.

بستری شدن ۲۲۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس

لطفی همچنین با اشاره به بستری ۲۲۰ بیمار جدید مشکوک یا مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان طی ۲۴ ساعت گذشته، از روند افزایشی ورودی به بیمارستان ها و موارد ابتلا و بستری بیماران خبر داد و ادامه این روند را عاملی برای اوج گیری دوباره بیماری کووید۱۹ و زنگ خطری برای تهدید سلامت مردم دانست.

او با تاکید بر اهمیت مراجعه مردم استان به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا، لزوم ادامه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ را مهم برشمرد، به بررسی میزان ابتلا به این بیماری در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا در استان فارس پرداخت.

دیدگاه