تشدید گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در فارس

  • 04 آبان 1400 - 16:23
تشدید گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در استان شدت می‌گیرد، رویکرد جدید در ساماندهی گشت‌های سیار را ناظر به بازرسی و نظارت به تمام زنجیره بازار اعم از تولید، توزیع و عرضه دانست.

غلامرضا سالاری گفت: این طرح در نخستین جلسه شورای تحول سازمان تعزیرات حکومتی در راستای اجرایی شدن سند تحول سازمان و راهبردهای هشتگانه توسط معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به ادارات کل اجرایی ابلاغ کلی شده و هدف آن پیشگیری از وقوع و برخورد با تخلفات در مراکز تولید و توزیع کالاهای اساسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از تعزیرات فارس، سالاری با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال به حدود ۲۰ هزار پرونده تخلفات رسیدگی شده است، افزود: از این تعداد حدود ۱۳ هزار فقره در حوزه تخلفات صنفی، حدود ۳ هزار فقره پرونده تخلفات قاچاق کالا و ارز و ۴ هزار فقره نیز مربوط به تخلفات حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

سالاری از جزای نقدی۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برای متخلفان سخن گفت و افزود: عمده تخلفات اصناف استان گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و عدم درج قیمت است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در ادامه با یادآوری اینکه تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی دارد نه وطیفه نظارتی، از شهروندان خواست تا گزارشات و شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع داده تا مراتب توسط بازرسان بررسی و با متخلفان برخورد قاطع شود.

دیدگاه