افزایش درصد بیماران بدحال در فارس

  • 04 آبان 1400 - 11:20
افزایش درصد بیماران بدحال در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه نسبت بیماران با حال وخیم جسمی به تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی فارس از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش یافته است، این موضوع را هشداری جدی دانست و بر اهمیت رعایت کامل شیوه‌نامه‌های شرایط شیوع کرونا، تاکید کرد.

سید روح‌الله حسینی دوشنبه سوم آبان در خصوص آخرین آمارهای شیوع کووید-۱۹ در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، بیش از یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۸۰ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۴۷۱ هزار و ۲۹۰ بیمار مثبت شده است.

او با بیان اینکه ۲۲۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده‌اند، افزود: هم اکنون ۱۶۶۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد جان باختن ۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بودیم، شمار کل جان‌باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس را ۶۹۰۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که ۴۵۷ هزار و ۴۸۷ نفر از کل بیماران شناسایی شده، بهبود یافته‌اند.

حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۶۹ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۶۸ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۲۶ هزار و ۶۴۹ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۸۸۴ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایش آمار بستری بیماران با حال عمومی بد در بخش‌های بیمارستانی افزود: همان گونه که در آمارها اشاره شد، تعداد این بیماران از حدود ۱۰ درصد کل بیماران بستری به بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته و این یک زنگ خطر است؛ همچنین خطر دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، این است که تعداد قابل توجهی از این بیماران هنوز دُز اول واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.

او از مردم استان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده و جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری، به مراکز واکسیناسیون مراجعه و هرچه سریع تر با دریافت واکسن، ایمنی خود را در برابر این اپیدمی افزایش دهند، گفت: مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی پس از بروز علایم بیماری و پرهیز از دریافت واکسن کرونا دو عامل خطر تشدید شیوع این همه‌گیری است.

دیدگاه