اسناد ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شیراز تک برگ شد

  • 27 مهر 1400 - 15:11
اسناد ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شیراز تک برگ شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز اعلام کرد که در راستای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اجرای طرح کاداستر بیش از یک میلیون و ۸۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان شیراز با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

منصور رضایی دوشنبه ۲۶ مهرماه با بیان اینکه، این میزان سند در نه قطعه و در محدوده پلاک “ایور سیاخ”  شهرستان شیراز صادر شده است، به خبرنگاران گفت: اجرای طرح کاداستر گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات را آسان می‌کند.

‏‎رضایی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای سند دار شدن اراضی ملی، گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم در این عرصه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

‏‎رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز همچنین صدور سند تک برگی را بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی عنوان و اضافه کرد: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت طلب به این اراضی، حفاظت و پاسداری از این عرصه‌ها نیز بهتر از قبل انجام خواهد شد.

دیدگاه