عضو شورای شهر شیراز: اجازه ندهیم حق چهره‌های پاکدست شهرداری شیراز پایمال شود

  • 19 مهر 1400 - 12:06
عضو شورای شهر شیراز: اجازه ندهیم حق چهره‌های پاکدست شهرداری شیراز پایمال شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: نباید اجازه داد تا قابلیت‌های بالقوه مدیریتی و حق چهره‌های گمنام و پاکدست در شهرداری این کلانشهر با حضور اشخاص سفارشی و سیاسی از بیرون، پایمال شده و توان جوانان مستعد و انقلابی به دلیل برخوردار نبودن از رانت‌های قدرت به فراموشخانه‌های بی عدالتی سپرده شوند.

علیرضا اسکندری عصر یکشنبه ۱۸ مهرماه در بیستمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: امروز با مشخص شدن شهردار شیراز و با مغتنم دانستن فرصت خدمت، معتقدم باید تمام ظرفیت شورا و شهرداری در هم افزایی همسو، حرکت بخش و توسعه آفرین باشد تا به موازات تفکر جهادی و انقلابی، به نیازهای عینی مردم و مطالبه گری حق خواهانه آنان پاسخگویی کرده و در این گردونه، رضایت مندی ولی نعمتان را تامین و محقق ساخت.

او افزود: از این رو با میثاق و تعهد وجدانی با خداوند متعال و پیمان با مردم عزیز هرگونه فرصت سوزی و یا کوتاهی در رسالت خطیر نمایندگی را موجبات عقوبت الهی دانسته و از شهردار منتخب حمایت و نقش نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری را با جدیت تمام تعقیب خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ادامه داد: آنچه امروز خواست کارکنان شریف شهرداری است، علاوه بر مباحث معیشتی، توجه به توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و رفع تبعیض‌ها بر مبنای شایستگی افراد در تمام سطوح و بهره گیری از مدیران توانمند و خوشنام در مناصب موجود بوده تا با ایجاد آرامش خاطر در محیطی امن و آرام، ارائه خدمت کنند. 

اسکندری خاطرنشان کرد: انتظار است همانطور که شهردار شیراز خود از نیروهای جوان انقلابی است، با استعدادیابی و تخصص گرایی از چهره‌های جوان موجود در شهرداری که دارای مشی انقلابی و جهادی هستند، به عنوان مدیران آینده استفاده کند.

او با تاکید بر اجرا و اتمام پروژه‌های بزرگ مقیاس و پرداختن به امور زیربنایی عمرانی تاثیرگذار، همچون پیگیری اجرای پروژه بزرگراه سردار شهید سلیمانی، اجرای تقاطعات غیر همسطح مورد نیاز شهر، ساماندهی محورهای ورودی شهر به ویژه محور گویم و اجرای بزرگراه‌ها و رینگ‌های ترافیکی و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های زمین گیر و بر جای مانده از گذشته، گفت: شهردار شیراز باید با اولویت بندی و تدبیر در رفع موانع احتمالی و ارائه یک برنامه زمان بندی منسجم اقدامات شایسته انجام دهد. 

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که نهاد شهرداری صرفا یک ساختار عمرانی و شهرسازی صرف نیست بلکه به موازات فعالیتهای خدماتی و عمرانی باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گفته اسکندری، توجه خاص به نقش مردم و بهره گیری تمام از توان تشکل‌های عمومی غیر دولتی و نیز استفاده از اشخاص و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید ملاک عمل قرار گیرد. 

این عضو شورای شهر بر جایگزینی مدل‌های حمل و نقلی نوین همچون استفاده از دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی، ایجاد خطوط خودروهای هیبریدی و تلاش در جایگزینی خودروهای شارژی در بافت مرکزی شهر تاکید کرد.

دیدگاه