تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

ایجاد امکان ارتباط ۱۵۱ روستا به اینترنت در فارس

  • 18 مهر 1400 - 11:20
ایجاد امکان ارتباط ۱۵۱ روستا به اینترنت در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اعلام کرد که طی ۶ ماه اول امسال، امکان دسترسی ۱۵۱ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

مهرداد سهرابی شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتر برخوردار از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.

سهرابی گفت: در شش ماهه اول امسال، ٩٣ سایت ارتباطی توسط همراه اول در روستاهای استان فارس احداث شده یا ارتقا یافته و به این واسطه امکان دسترسی ۱۵۱ روستا با ۳۰ هزار و ۴۶۱ خانوار شامل جمعیتی حدود ۱۰۵ هزار و ۶۶۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

او با بیان اینکه هزینه اتصال این روستاها ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: از مجموع ۹۳ سایت احداث شده و ارتقا یافته، اعتبارات مورد نیاز برای ٨۴ سایت از محل منابع خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «USO» و ٩ سایت نیز از محل منابع توسعه‌ای همراه اول تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز با احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت ارتباطی دسترسی ۲۳۹ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان فراهم شد.

سهرابی همچنین توسعه ارتباطات روستایی انجام شده در فارس طی دو هفته گذشته را شامل اتصال روستاهای بورنجان و دردانه از توابع شهرستان کازرون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه اول با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر، تکمیل پوشش ارتباطی محور مواصلاتی دشت ارژن- کازرون به میزان ۱۵ کیلومتر و دسترسی روستای بشنه از توابع شهرستان نی‌ریز به پوشش مکالمه همراه اول ذکر کرد.

دیدگاه