شهرداری شیراز سه برابر ساختار اداری، نیروی مازاد دارد

  • 11 مهر 1400 - 11:00
شهرداری شیراز سه برابر ساختار اداری، نیروی مازاد دارد

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:هم‌ اکنون شهرداری شیراز بیش از سه برابر چارت ابلاغی نیروی مازاد دارد و همین مسئله موجب افزایش هزینه‌ها شده است.

سید ابراهیم حسینی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شورای ششم بحث نیروی انسانی را به عنوان یکی از موضوعات مهم در دستورکار قرار داده است، حذف نیروی مازاد با توجه به شرایط کنونی کشور و ضرورت اشتغالزایی، کار خداپسندانه و صحیحی نیست.

وی ادامه داد:معتقدیم نیروهای فعال شهرداری را حفظ کنیم و با مدیریت منسجم و در نظرگرفتن سوابق و توانمندی‌های افراد از پتانسیل آنها برای افزایش خدمات‌رسانی به مردم و بالا بردن سطح رفاه عمومی جامعه بهره ببریم.

بررسی و ارزیابی برنامه‌های مصوب شده در شورای پنجم مهمترین اولویت کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد:تطبیق دادن برنامه پنج ساله شورای پنجم با راهبردهایی که در برنامه بیست ساله در نظر گرفته شده است مهمترین هم و غم این کمیسیون در شرایط کنونی است. 

حسینی افزود: هرچند که شورای ششم در برخی موارد چشم‌اندازها و اولویت‌های متفاوتی نسبت به شورای پنجم دارد اما اگر قرار بود اعضای شورای پنجم فعالیت‌های خود را ادامه بدهند قطعا آنها هم این بازنگری در برنامه مصوب شده را انجام می‌دادند و تغییراتی را در برنامه اعمال می‌کردند. 

تنظیم بودجه مطابق با برنامه 

وی بیان کرد: همچنین در کمیسیون در حال بررسی این موضوع هستیم که‌ شهرداری با بودجه ۶۱۶۰ میلیارد تومانی که در اختیار دارد تا چه اندازه می‌تواند به تأمین بودجه‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها بپردازد و درآمدزایی کند.

حسینی بیان داشت: بنابراین ما با ارزیابی میزان درآمد و هزینه‌ بخش‌های مختلف شهرداری در نظر داریم که‌ بودجه و برنامه را به هم نزدیک کنیم و بودجه را مطابق با برنامه تنظیم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حال حاضر نرم‌افزاری راه‌اندازی شده که از طریق آن می‌توانیم برنامه را با بودجه تطبیق دهیم تا بودجه بر مبنای برنامه بسته شود. البته در سال ۱۴۰۱ می‌توانیم از این نرم افزار بهره ببریم.

وی اضافه کرد: ثبت دقیق اطلاعات مربوط به طرح ها و برنامه‌ها و کنترل بودجه تخصیص داده شده در این نرم‌افزار به ما این امکان را می‌دهد که به طور دائم بر روی کارکرد مالی نظارت و مدیریت دقیق و کاملی داشته باشیم تا منابع تخصیص داده شده کاملا در مسیر هدف تعیین شده مصرف شود و در این بین انحرافی رخ ندهد.

نرم‌افزار املاک شهرداری نیازمند به‌روزرسانی و ارتباط با نرم‌افزار حوزه مالی

وی به سامانه املاک شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری نرم‌افزاری در اختیار دارد که این نرم‌افزار موجبات افزایش درآمدها، کاهش هزینه ها، ایجاد شفافیت و افزایش خدمات‌رسانی به مردم را فراهم می‌کند. البته این سیستم نیاز به روزرسانی دارد و همچنین بایستی بین این نرم‌افزار با نرم‌افزار حوزه مالی ارتباط برقرار شود.

حسینی اظهار داشت: در تلاش هستیم که این ارتباط را در حوزه برنامه‌ریزی برقرار کنیم تا بتوانیم صفر تا صد عملیات مالی از نقطه اول تا نقطه پایان را از طریق این نرم‌افزار پیگیری کنیم. همان طور که گفتم این نرم‌افزار نقش مهمی در ایجاد شفافیت و صیانت هوشمند از املاک و مستغلات شهرداری دارد.

دیدگاه