آغاز احداث ششمین آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در فارس

  • 07 مهر 1400 - 13:41
آغاز احداث ششمین آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در فارس

طی مراسمی با حضور معاون وزارت آموزش و پرورش و مسئولان فارس احداث ششمین آموزشگاه ویژه اتباع خارجی استان فارس در شهرستان مرودشت آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مراسم آغاز ساخت آموزشگاه ویژه اتباع خارجی، گفت: تاکنون ۴ آموزشگاه ویژه اتباع خارجه در فارس ساخته شده است و یک آموزشگاه در آستانه بهره برداری است و این ششمین آموزشگاه ویژه اتباع استان فارس است که در شهر مرودشت کلنگ احداث آن امروز به زمین زده خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی گفت: در استان فارس بیش از ۴۰ هزار دانش آموز اتباع خارجه مشغول به تحصیل هستند که توجه و تکریم آنان بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سالهاست ایران پذیرای اتباع مختلف بوده و خدمات ویژه ای برای آنان به ویژه در امر مدرسه سازی و آموزش در نظر گرفته است.

اسماعیلی گفت: تکریم مهاجرین بسیار اهمیت دارد و حتی به دستور مقام معظم رهبری یکبار دانش آموزان افغانستانی را بدون هیچ گونه مدرک هویتی و مهاجرتی در مدارس ثبت نام کردیم که این در کمتر کشوری اتفاق می افتد.

وی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد دختران و پسران افغانستانی بتوانند در کشور خودشان با آرامش خیال تحصیل کنند زیرا که تحصیل آنان تاثیر گسترده ای بر زبان و فرهنگ فارسی خواهد گذاشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: افزایش تحصیلات مهاجرین افغانستانی موجب تقویت  ریشه های تمدنی و پیوند  جهان اسلام خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز در این مراسم گفت: این پروژه در زیر بنایی به مساحت یکهزار و ۶۷۵ متر مربع ساخته خواهد شد.

سرافراز موصلی گفت: اعتبار این آموزشگاه که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است از محل مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس تامین خواهد شد.

دیدگاه