آزادسازی ۱۱۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در مرودشت

  • 07 مهر 1400 - 14:39
آزادسازی ۱۱۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب و آزاد سازی ۱۱۰ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کاووس همتی سه‌شنبه ۶ مهرماه به خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی شامل دیوار کشی و قطعه بندی در روستای شمس آباد تخت از توابع شهرستان مرودشت بود که سحرگاه امروز با بهره گیری از یک دستگاه لودر متعلق به شهرداری  تخریب و آزاد سازی شد.

به گفته او، عملیات تخریب با استناد به مجوزهای قانونی و با حضور نماینده دادستان، یگان امداد نیروی انتظامی، اجرائیات شهرداری و کارکنان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت بیان کرد: در چند ماه اخیر طی عملیات‌های مختلف ۶۵ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح بیش از ۱۴۰ هزار متر مربع تخریب شده است.

همتی ضمن تقدیر از جدیت دادستان در مبحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب گسترده تغییر کاربری اراضی کشاورزی را نتیجه تعامل با دستگاههای ذیربط و همکاری شهرداری، راهداری و سایر ادارات ذیربط عنوان کرد و گفت: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اراضی تا کوتاه کردن کامل دست متصرفان در عرصه‌های کشاورزی ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر تداوم بهره وری و استمرار اراضی کشاورزی، عنوان کرد: هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی و باغات غیرقانونی است و با توجه به اهمیت موضوع و  به استناد قانون حفظ کاربری با متخلفان برخورد می‌شود.

دیدگاه