امدادرسانی هلال احمر فارس به ۲۵۱۸ حادثه دیده

  • 04 مهر 1400 - 12:16
امدادرسانی هلال احمر فارس به ۲۵۱۸ حادثه دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اعلام کرد که امدادگران این جمعیت تا پایان نیمه اول امسال به ۲۵۱۸ حادثه دیده در حوادث مختلف، خدمات امداد و نجات ارائه داده است.

حسین درویشی شنبه سوم مهرماه ضمن تشریح جزئیات عملیات‌های امداد و نجات و خدمات ارائه شده این جمعیت در فارس طی ۶ ماه ابتدای امسال به خبرنگاران گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس در این بازه زمانی به ۷۳۳ حادثه به وقوع پیوسته امدادرسانی کردند.

او  گفت: ۵۰ مورد از حوادث یاد شده مربوط به آتش سوزی جنگل و مراتع، ۴۱۶ مورد جاده‌ای، ۷ مورد دریایی – ساحلی، ۶ مورد زلزله، ۱۹ مورد سیل و آبگرفتگی، ۵۰ مورد شهری، ۸ مورد صنعتی و کارگاهی، ۱۲۱ مورد کوهستان، ۱ مورد هوایی، ۲ مورد مناسبتی و ۵۳ مورد خدمات حضوری بوده است.

درویشی همچنین با بیان اینکه در این مدت ۲۵۱۸ نفر حادثه دیده‌اند، عنوان کرد: از این میان ۱۳۲ نفر در آتش سوزی جنگل و مراتع، ۱۲۰۷ نفر در حوادث جاده‌ای، ۹ نفر در حوادث دریایی – ساحلی، ۸۱۰ نفر در سیل و آب گرفتگی، ۱۹۸ نفر در کوهستان، ۱۲ نفر در صنایع و کارگاه‌ها، ۵۹ نفر به صورت مراجعه حضوری و ۹۱ نفر هم در حوادث شهری از خدمات جمعیت هلال احمر فارس از خدمات امداد و نجات این جمعیت بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: در مجموع این حوادث ۲۱۴ نفر از حادثه‌دیدگان توسط عوامل امدادگر هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و مابقی نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: ۸۳۷ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث اعزام و ۲۹۸۷ نفر نیروی عملیاتی و ۴۷۵ دستگاه آمبولانس در همین راستا به کارگیری شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، امدادگران استان در بازه زمانی فوق، ۱۱۵ مورد عملیات رهاسازی انجام داده‌اند.

دیدگاه