تجلیل از رانندگان قانونمدار شیرازی

  • 28 شهریور 1400 - 15:58
تجلیل از رانندگان قانونمدار شیرازی

هفتمین مرحله برنامه قدردانی از رانندگان قانونمدار شیرازی به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز این کلانشهر و همکاری پلیس راهوار فارس برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در حاشیه این مراسم گفت: شورای این کلانشهر موظف است تا در راستای موضوعاتی چون؛ احیای فرهنگ ترافیک با برنامه ریزی و تولید محتوا، حمایت لازم را داشته باشد تا ضمن توسعه فرهنگ مناسب، آرامش و امنیت روانی بیشتری در سطح شهر برای شهروندان رقم بخورد.

به گزارش ایسنا به نقل از مجمع خیرین شیراز، علی‌اکبر سلطانی با بیان اینکه اساس مسائل فرهنگی بحث مردمی بودن و استفاده از ظرفیت آنهاست، افزود: مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز یک مجموعه مردم نهاد است که به مسائل فرهنگی به صورت موضوعی به ویژه در حوزه شهروندی می‌پردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز ادامه داد:  ثشورا از مجموعه‌های مردم نهاد که فعالیت آنها دقیق، حرفه‌ای و  تخصصی است، حمایت و استقبال می‌کند.

سلطانی اظهار کرد: در آینده قصد داریم از مجموعه‌های مختلفی که در موضوعات فرهنگی، بحث انتشار و توزیع فرهنگ را در بدنه مردمی شهر دارند و به صورت ویژه و تخصصی مد نظر قرار می‌دهند، حمایت خاص داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیر از ملاک‌های انتخاب رانندگان قانون مند در هفتمین مرحله تقدیر را، عدم صحبت با تلفن همراه حین رانندگی، رانندگی بین خطوط، بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله با خودرو جلوی عنوان کرد.

سید عبدالرضا دستغیب گفت:  در این طرح با مشارکت پلیس راهور فارس محلی در شهر شیراز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در این راستا گشت نامحسوس پلیس، دوربین‌های ایستاده نظارت گر آن دسته از راننده‌هایی که آیتم‌های مذکور را رعایت کردند، شناسایی و رانندگان توسط همیار مهربان ترافیک مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز با اهدا تندیس نشان مهربانی. یک جلد دیوان حافظ و چند جلد کتاب فرهنگی و باستانی مرتبط با شهر شیراز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
او در خصوص اجرای این طرح خاطرنشان کرد: تاکنون طرح تقدیر از رانندگان قانون مند در بلوار مدرس، رحمت، شهید چمران و شهید رجایی (فرهنگ شهر) اجرایی شده است.

دستغیب خاطرنشان کرد: امیدواریم با یاد آور شدن فرهنگ فراموش شده ترافیک در سطح شیراز، بتوانیم روزی این شهر را به عنوان شهری قانون مند در حوزه راهنمایی و رانندگی و بدون تصادف در کشور معرفی کنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در فرهنگ سازی نیاز به ارائه الگو داریم که به مردم معرفی و از آنها تقدیر و لذا فرهنگ سازی در این خصوص انجام شود.

دستغیب تاکید کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای گیترش فرهنگ عمومی تلاش کنند، چرا که مجمع یک نهاد مردمی و نیاز به همکاری در نهادینه شدن فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شیراز دارد.

دیدگاه