افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شیراز

  • 12 شهریور 1400 - 14:19
افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: با همت کارشناسان مجرب، فرهنگ سازی، ایجاد رغبت و انگیزه در بین کشاورزان تعداد متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ذبیح‌الله سیروسی پنج‌شنبه ۱۱ شهریور با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: دو گواهی استاندارد تشویقی و سه گواهی ICM برای محصولاتی از جمله پیاز ،سیب زمینی،سیب و گوجه فرنگی توسط شرکت بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی این شهرستان در سال زراعی گذشته صادر شد.

او افزود: جذب بیش از ۲۵ بهره بردار با سطح کشتی معادل  ۲۰هکتار محصولات مختلف باغی و زراعی از جمله سیب، پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی برای تولید محصول گواهی شده در شهرستان شیراز نتیجه تلاش کارشناسان و دیده شدن اثرات صدور گواهی‌های فوق بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محصول گواهی‌شده محصولی است که در آن باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها و عناصر سنگین و آلاینده از حد مجاز پایین‌تر است و از نظر تغذیه‌ای به اندازه کافی حاوی عناصر غذایی برای سلامت انسان و دام است.

سیروسی اظهار کرد: تولید محصولات گواهی شده توام با هزینه‌های بیشتری برای کشاورزان است و در این زمینه کشاورزان انتظار دارند تا محصولات آن‌ها در بازار با قیمت بالاتری به فروش برسد.

او ادامه داد: در این زمینه برای حل این مشکل و جبران هزینه‌های کشاورزان یکسری تسهیلات و یارانه‌ها  توسط وزارت مطبوع در نظر گرفته شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شیراز با اشاره به روند تولید این محصول گفت: بحث روند تجاری سازی این محصولات باید جدی تر دنبال شود  تا بدون دخالت دولت این محصولات تولید شوند و در یک بستر تجاری سالم به فروش برسند.

دیدگاه