اعتراض شماری از پرسنل مرکز بهداشت شیراز در خصوص مطالبات مالی

  • 10 شهریور 1400 - 11:14
اعتراض شماری از پرسنل مرکز بهداشت شیراز در خصوص مطالبات مالی

شماری از کارکنان مرکز بهداشت شهرستان شیراز امروز نهم شهریور در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن بخشی از مطالبات مالی عنوان می‌شد، در یک تجمع اعتراضی در محل آن مرکز، شرکت کردند.

این تجمع‌کنندگان اعلام کردند که علیرغم وعده‌های اعلام شده از سوی مسئولان، هنوز بخشی از مطالبات مالی آنان، پرداخت نشده است.

این افراد با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع همه گیری کرونا، پرسنل بهداشت و درمان سراسر کشور، حضوری ایثارگرانه و تمام قد در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ داشته اند، لزوم پاسداشت عملی رشادت‌های غیرقابل انکار مدافعان سلامت را امری مهم در روحیه بخشی به آنان دانستند.

کارکنان معترض مرکز بهداشت شهرستان شیراز، با یادآوری اینکه طی مدت یکسال و نیم گذشته مکاتبات، یادداشت ها و درخواست های متعدد و مکرری در خصوص توجه به دغدغه های معیشتی مدافعان سلامت انجام شده است، اعلام کردند که از مهمترین مطالبات این گروه، پرداخت به موقع معوقات مالی شامل اضافه کار و کارانه، پرداخت سختی کرونا و دیگر موارد قانونی است.

تجمع کنندگان با اشاره به اینکه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سال گذشته نامه‌ای مبنی بر پرداخت حق کرونا به پرسنل ستادی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم صادر کرد، اعلام کردند که این موضوع نیز به دلیل نبود اعتبار و منابع مالی، تنها در حد همان نامه ماند و عملیاتی نشد.

محمدرضا سقائیان فر یکی از کارکنان معترض مرکز بهداشت شهرستان شیراز در این خصوص گفت: احساس درد و غمخواری با مردم و نجابت و انجام وظیفه پرسنل بهداشت و درمان که روزانه خودشان و خانواده‌های خود را معرض خطر جانی قرار می‌دهند، سبب شده برخی از مسئولین امر نسبت به برآورده کردن مطالبات به حق آنان هیچ کوششی متحمل نشوند و با بی تفاوتی از کنار آنها بگذرند.

این عضو جامعه بهداشت و درمان شهرستان شیراز همچنین نسبت به تبعیض در پرداخت معوقات مالی نیز گلایه و تاکید کرد در پرداخت معوقه‌ها بین پرسنل حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه، تبعیض وجود دارد و بخشی از پرسنل بخش بهداشت این دانشگاه، معوقات خود را دریافت نکرده‌اند.

دیدگاه