شناسایی ۲۰۰۰ میلیارد ریال تخلف صنفی طی یکماه در فارس

  • 09 شهریور 1400 - 13:34
شناسایی ۲۰۰۰ میلیارد ریال تخلف صنفی طی یکماه در فارس

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش۲۰۳۱ میلیارد ریال در استان طی یک‌ماهه اخیر خبر داد.

مهدی حسنی با اشاره به کسب رتبه یک کشوری این استان در بازرسی‌های انجام شده، گفت: در یک ماه اخیر ۸ هزار و ۴۳۸ عملیات بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده که موفقیت استان فارس در کسب رتبه یک کشوری در بر داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس، او با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات کشف شده در مجموع به مبلغ ۲۰۳۱ میلیارد ریال است، اضافه کرد: در این رابطه نیز سازمان صمت فارس رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

حسنی با اشاره به اینکه عمده تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است، ادامه داد: میانگین عملیات‌های بازرسی به ازای هر بازرس در استان ۸۱ مورد است که در این خصوص نیز رتبه دوم را در سطح کشور از آنِ خود کرده است.

او همچنین با بیان اینکه گزارشات مردمی از سوی ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان دریافت و به آن رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: در مدت یاد شده ۳ هزار و ۴۷۵ شکایت ثبت، ۳ هزار و ۷۱۹ پرونده رسیدگی و اعلام نتیجه شده و ۳۳ مورد آن در حال رسیدگی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، آن را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش دهند.

دیدگاه