بهره‌برداری از ۲۶۰۰ خانه ویژه نیازمندان فارس

  • 09 شهریور 1400 - 16:30
بهره‌برداری از ۲۶۰۰ خانه ویژه نیازمندان فارس

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان فارس گفت: طی یک‌ماه آینده ۲۶۰۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان و مددجویان این نهاد حمایتی در فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد بذرافشان دوشنبه ۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: در یکسال گذشته و علیرغم تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و … شیوع کرونا، مردم در استان فارس نیازمندان را تنها نگذاشتند و در حوزه مشارکت‌های مردمی، صدقات، اکرام ایتام، زکات و… همراهی خوبی را نشان دادند و بار دیگر جزو برترین‌های کشور قرار گرفتند.

او با بیان اینکه کمیته امداد فارس سال گذشته عنوان دستگاه برتر در کشور را کسب کرد، بزرگترین سرمایه در این نهاد را اعتماد مردم دانست و ضمن یادآوری اینکه با این سرمایه می‌توان اقدامات بهتری انجام داد، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۵ هزار فعالیت عمرانی همانند ساخت، احداث و خرید واحدهای مسکونی، ساعت سرویس بهداشتی و حمام، ۲۶۰۰ مورد گازرسانی به منازل، برای محرومین و نیازمندان در استان فارس انجام شده است.

بذرافشان با بیان اینکه طی یکسال گذشته بیش از ۵ هزار فعالیت برای کمک به محرومان در فارس اجرایی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در یک ماه آینده، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان را در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کمیته امداد فارس ضمن قدردانی از همراهی سپاه فجر استان، گروه‌های جهادی، بنیاد مسکن و خیرین برای ساخت و تامین مسکن ویژه محرومان گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال و سال آینده ۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی هم برای نیازمندان احداث کنیم.

بذرافشان به فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در زمینه اشتغال مددجویان در ۲۱ شاخص کمی و کیفی، استان فارس جز پیشروهای این زمینه شناخته شد. در این راستا بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته شکل گرفت که این فرصت‌های شغلی به درآمد رسیده است.

او با اشاره به اینکه از ۸ هزار میلیارد اعتبارات تبصره ۱۶ ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و اعتبارات صندوق امداد ولایت، سال گذشته ۸۲۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال در فارس محقق شد، گفت: ۱۰ درصد از کل اعتبار کشور در این بخش به اشتغال استان فارس اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در تولید پهپادهای غیرنظامی سم‌پاشی استان رتبه اول را کسب کرده است، گفت: همچنین بیش از ۳۰ هزار متر مربع در سال گذشته اجرای طرح‌های گلخانه‌ای اشتغال مددجویان در فارس داشته‌ایم.

بذرافشان گفت: علاوه بر این‌ها یک هزار واحد پنل خورشیدی به مددجویان واگذار شده است که میانگین درآمد هر پنل، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این درآمد می‌تواند برای خودکفایی مددجویان مؤثر باشد.

او همچنین به توزیع جهیزیه میان زوج‌های نیازمند نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده، سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم و به یاری خدا بعد از ماه محرم و صفر یک هزار تا ۱۵۰۰ سری جهیزیه را میان زوج‌های جوان توزیع خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به میزان پرداخت صدقات از سوی مردم فارس اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و  صدقات در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۱۰ میلیارد تومان مردم فارس صدقه پرداخت کردند و در زکات نیز ۵۷ میلیارد تومان که به طور کلی مردم فارس در این زمینه برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرده‌اند.

بذرافشان از کمک ۶۰ میلیارد تومانی نیک‌اندیشان استان طی ۵ ماهه اول سال جاری در طرح اکرام ایتام خبر داد و گفت: امروز مردم نیک‌اندیش و خیر فارس می‌توانند مستقیماً کمک‌های خود را به حساب یتیمان واریز کنند که این مسئله باعث رفع شبهات در این زمینه شده است.

او همچنین با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری ذیل این سازمان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در کمیته امداد رقم خورد راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است که استان فارس در این زمینه مقام اول کشور را کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه ولایت هم اشاره کرد و گفت: از شروع افتتاح این صندوق ۴۷۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به مددجویان داشته‌ایم که این تسهیلات به صورت میانگین به ۷۷ هزار نفر پرداخت شده است.

بذرافشان اظهار کرد: به طور کلی در کمیته امداد فارس ۱۵۸ هزار و ۴۴۲ خانوار معیشت‌بگیر و ۱۸۸۳۰ چند خدمتی داریم که ۱۷۷ هزار و ۲۷۲ خانوار تحت پوشش هستند یعنی به طور کلی ۳۵۴ هزار و ۹۴۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد استان فارس هستند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

دیدگاه