بهره‌برداری از ۵۵ طرح عمرانی و صنعتی در فارس

  • 08 شهریور 1400 - 14:22
بهره‌برداری از ۵۵ طرح عمرانی و صنعتی در فارس

همزمان با ششمین روز ار هفته دولت، از ۵۵ طرح عمرانی و صنعتی با اعتباری بالغ بر۱۴۶۰میلیارد ریال در شهرک‌ها نواحی صنعتی فارس بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یکشنبه ۷ شهریور در حاشیه بهره برداری از طرح نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور استاندار فارس برگزارشد، گفت: در هفته دولت امسال ۵۵طرح عمرانی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی سراسر استان با اعتبار هزار و۴۶۰میلیارد ریال  به بهره برداری می رسند.

احد فتوحی افزود: از این تعداد ۴۰طرح مربوط به بخش عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی و ۱۵طرح نیز مربوط به افتتاح واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی است که با بهره برداری از آنها برای ۲۲۰نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او، بهره برداری از دو نیروگاه گازی مولد کوچک مقیاس برق در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز و قیروکارزین به ظرفیت جمعا ۱۰مگاوات و یک نیروگاه برق خورشیدی به ظرفیت ۵۰۰کیلووات، سه واحد بسته بندی مواد غذایی و خشکبار، یک واحد سردخانه، دو واحد تولید بتن آماده، واحد تولید تجهیزات پزشکی، زغال آماده، انواع سس غذایی، صنایع چوب، تولید سبد میوه و انواع نوشیدنی‌ها را از مهمترین طرح‌های تولیدی و صنعتی  اعلام کرد که با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از مهمترین طرح‌های عمرانی و زیرساختی را اجرای شبکه داخلی گاز در شهرک‌های صنعتی کوهچنار و تنگ حنا، طرح‌های زیرسازی، روسازی و آسفالت در شهرک‌های صنعتی آباده داراب، زرین‌دشت، کوثر جهرم، رستم، سروستان۲، فراشبند و بزرگ شیراز، احداث شبکه روشنایی در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد، اقلید۱، تکمیل شبکه داخلی فشار متوسط برق شهرک صنعتی نی‌ریز و شبکه داخلی ۲۰کیلو ولت شهرک صنعتی شیراز، شبکه توزیع آب شهرک صنعتی ارسنجان، شبکه فاضلاب شهرک صنعتی لار و پاسارگاد، مخزن آب شهرک صنعتی فسا، تکمیل خط انتقال آب شهرک صنعتی سروستان و…اعلام کرد.

فتوحی گفت: این طرح‌ها در مجموع با اعتبار ۴۶۰میلیارد ریالی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان اجرا شده است.

دیدگاه