جمع آوری شبکه غیرمجاز برق در کوهمره

  • 07 شهریور 1400 - 13:01
جمع آوری شبکه غیرمجاز برق در کوهمره

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری یک شبکه غیرمجاز برق احداث شده در منطقه کوهمره سرخی شهرستان شیراز، تاکید کرد که مواجهه با متخلفان با حمایت و همراهی دستگاه‌های قضایی و انتظامی، قاطع و قانونی خواهد بود.

سید باقر احمدی شنبه ۶ شهریور به خبرنگاران گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز در راستای انجام مصوبات حفظ حقوق بیت المال و شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی ؛ اقدام به قطع و جمع آوری برق و شبکه‌های غیرمجاز احداث شده در باغشهرها کرده است.

او خاطرنشان کرد: در راستای همین مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال، روز جمعه ۵ شهریور، نیروهای اجرایی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق شیراز در اقدام ضربتی از ادامه اجرای شبکه برق باغشهری در منطقه کهمره سرخی ممانعت شد و با توجه به اینکه جمع‌آوری شبکه نیازمند تجهیزات فنی بود، امروز، کار جمع‌آوری کامل شبکه اجرایی شده است.

احمدی با بیان اینکه شبکه یاد شده بر اساس اطلاعات و گزارش‌های واصله به معاونت امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز شناسایی شده بود، گفت: اقدامات قانونی برای جلوگیری از اجرا و جمع آوری شبکه براساس دستور صادره از سوی مقام ذیصلاح قضایی اجرایی شده است.

احمدی گفت: در این اقدام که با حضور قائم مقام مدیرعامل، معاون فروش و خدمات مشترکین و مدیران دفاتر حراست و بازرسی و روسای ادارات دارنگون و ارژن انجام شد، گروه‌های اجرایی ادارات و مرکز اجراییات شرکت توزیع برق شیراز، شبکه جدید الاحداث غیر مجاز را قطع و جمع آوری کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز ادامه داد: در این راستا تعداد ۹۰ پایه به صورت غیر مجاز نصب شده و بین ۱۵ فاصله پایه نیز کابل کشی اجرا شده بود. حال آنکه چنین مستحدثاتی، بدون رعایت اصول و ملاحظات فنی و ایمنی و با پایه و تجهیزات نامناسب اجرایی شده بود و علاوه بر تاثیر بر بروز اختلال در برق پایدار مشترکان، زمینه ساز بروز خسارات مالی و جانی نیز بود.

احمدی با قدردانی از همراهی و حمایت کامل و قاطع دستگاه‌های قضایی و انتظامی برای برخورد با متخلفان در زمینه احداث شبکه غیرمجاز برق، گفت: شرکت توزیع برق شیراز به سودجویان اخطار میدهد که در صورت اقدام یا اخذ برق غیرمجاز، ضمن جمع آوری شبکه و تجهیزات منصوبه، متخلفین برای پیگرد قانونی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز گفت: از همه شهروندان و مسئولانی که با حساسیت در موضوع برخورد با برق‌های غیر مجاز با این شرکت همراهی کرده‌اند صمیمانه قدردانی کرده و درخواست می‌کنیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این ارتباط، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۱۰ یا شماره های ۳۲۲۶۳۳۸۸‌ و ۱۲۱ یا پرتال شرکت به نشانی الکترونیکی www.shirazedc.co.ir اطلاع‌رسانی کنند.

دیدگاه