بهره‌برداری از ۱۰ هزار و ۷۴۱ خانه بهسازی و بازسازی شده در فارس

  • 07 شهریور 1400 - 15:11
بهره‌برداری از ۱۰ هزار و ۷۴۱ خانه بهسازی و بازسازی شده در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که در هفته دولت، ۱۰ هزار و ۷۴۱ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی و طرح بازسازی منازل آسیب‌دیده از حوادث قهری در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها، در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

عطاءالله زمانی شنبه ۶ شهریور در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت با بیان اینکه در این هفته شاهد افتتاح ۱۰ هزار و ۳۶۴ واحد مسکونی بهسازی شده در روستاها هستیم، افزود: این واحدهای مسکونی با بهره گیری از ۸۷۰۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و آورده متقاضیان بهسازی شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن فارس، در اجرای این طرح، نیمی از اعتبارات مربوط به آورده متقاضیان و نیمی دیگر نیز تسهیلات کم بهره بوده است.

زمانی اضافه کرد: همچنین در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره برداری از ۳۷۷ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث و سیل و زلزله هستیم. این طرح‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همه روستاها اجرا شده است.

این مقام مسئول گفت: ۳۱۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و آورده متقاضیان برای بهسازی و ترمیم خسارت‌های این واحدهای مسکونی هزینه شده است.

زمانی ادامه داد: در هفته دولت امسال ۱۲ طرح هادی و توسعه و عمران روستایی در مناطق مختلف این استان افتتاح می‌شود. این طرح‌ها با بهره گیری از ۶۳۰ میلیون ریال اعتبارات استانی و ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی اجرا شده است و ۲ هزار و ۸۱۴ خانوار روستایی از مزایای آن بهره مند شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: طرح‌های هادی و توسعه روستایی در شهرستان‌های آباده ، داراب ، رستم ، زرین‌دشت، ممسنی، سروستان، سپیدان، شیراز ، لامرد و کوهچنار افتتاح می‌شود.

دیدگاه