کاهش نسبی آمار کرونا در فارس

  • 07 شهریور 1400 - 12:28
کاهش نسبی آمار کرونا در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در استان فارس و شیراز نشان‌دهنده کاهش نسبی است.

عبدالرضا قاسمپور بعد از ظهر شنبه ۶ شهریور در نشست مجاری با خبرنگاران بیان کرد: ممنوعیت تردد سراسری بین استانی تا ساعت ٢۴ دیشب ادامه داشت و اگرچه منع تردد نداریم اما در عین حال ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی برقرار است.

او همچنین با تاکید براینکه ممنوعیت و محدودیت تردد تمام نشده بلکه شکل آن تغییر یافته است، از شهروندان درخواست کرد که نسبت به رعایت این محدودیت‌ها، مانند روزهای گذشته همراهی لازم و مناسب را داشته باشند.

قاسمپور با اشاره به اعلام اخباری مبنی بر مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری قارچ سیاه و گونه جدید کرونا موسوم به لامبدا، گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش رسمی از ابتلا به قارچ سیاه یا موردی از لامبدا، نداشته‌ایم. اما باید همه پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص وضعیت واکسیناسیون هم گفت: یک میلیون و ۴٨٩ هزار و ۵٣۶ دوز واکسن نوبت اول و دوم در استان تزریق شده که ٩٧۴ هزار و ٢٧۴ دوز آن مربوط به نوبت اول است.

به گفته قاسمپور با بیان اینکه هم‌اینک دو واکسن برکت و سینوفارم، در مراکز واکسیناسیون فارس، به مراجعان تزریق می‌شود، گفت: در واردات دوز دوم اسپوتنیک مدتی است که وقفه ایجاد شده که در صورت تداوم این روند، واکسن جایگزین آن اعلام می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به ٣٢ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد افزایش درصد بهبود یافتگان از بیماری کرونا در فارس هستیم به گونه‌ای که برابر آخرین آمار، ۹۵ درصد مبتلایان، بهبود یافته‌اند.

قاسمپور با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ٧٧٩ بیمار در بیمارستان‌های فارس به صورت دائم و موقت بستری هستند، ظرفیت اشغال تخت‌های عادی را ٩٧ درصد و تخت‌های عادی را ٩١ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۲۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در حالت اینتوبه قرار دارند.

دیدگاه