تخصیص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی جاده سیاخ دارنگون

  • 28 مرداد 1400 - 13:42
تخصیص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی جاده سیاخ دارنگون

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به تخصیص ۳ میلیارد تومانی بودجه به بهسازی جاده سیاخ دارنگون، گفت: تبدیل سیاخ دارنگون به بخش، چشم انداز توسعه منطقه را ارتقاء می‌بخشد.

محمدرضا امیری فرماندار در بازدید از منطقه سیاخ دارنگون و در دیدار با مسئولان و معتمدین محلی، گفت: همه عناوین ما مسئولان، در زیر چتر خدمتگزاری به مردم معنا پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، او در دیدار با دهیاران، شوراهای پیشین و اعضای جدید شوراهای منطقه سیاخ و دارنگون، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته، برای رفاه و آرامش و امنیت مردم منطقه و نیز برای خدمتگزاران جدید که مسئولیت شوراهای روستایی را پذیرفته اند، آرزوی موفقیت کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان شیرا ، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در شهرستان که مانع از برگزاری جلسات پیوسته و بازدیدهای دائم از مناطق روستایی شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری فرمانداری و تأکیدات استاندار محترم و حمایت موثر و مستمر نمایندگان مردم در مجلس، سرانجام دهستان سیاخ دارنگون به بخش ارتقاء یافت.

امیری ضمن یادآوری فرایندهای پیچیده و دشوار این ارتقاء سطح منطقه، به نقش مطالبه‌گری مردم اشاره کرد و افزود: اگر خواست عمومی نباشد کار به سامان نمی‌رسد.

او با بیان اینکه در شهرستان شیراز، در ۴ شهر، ۱۲۳ روستا و ۱۱ تیره عشایری، انتخابات آرام و سالمی برگزار شد، افزود: برگزاری آرام و موفق مراسم تحلیف شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان، گواه درک درست نمایندگان منتخب مردم و نهادینه شدن جایگاه مشورت و گفت‌وگو در بین آحاد مختلف جامعه است.

فرماندار شیراز به جمعیت بالای بخش مرکزی شیراز در مقایسه با بسیاری از شهرهای استان اشاره و در ارتباط با ارتقاء سطح مناطق، گفت: ارتقاء ۷ بخش به شهرستان، طی دو سال اخیر نتیجه تدبیر شایسته مدیران ارشد استان و در راس آن استاندار فارس و همراهی و حمایت شورای تامین استان بوده است.

امیری با اشاره به جمعیت قریب به ۳۰۰ هزار نفری منطقه و پراکندگی و گستردگی روستاها و مسائل و مشکلات ناشی از آن، ابراز امیدواری کرد: با شکل‌گیری بخش مستقل سیاخ دارنگون، مباحث خرد و کلان منطقه با جدیت و تمرکز بیشتری دنبال خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت بودجه‌ای کشور و شرایط تحریم ناجوانمردانه، خاطرنشان کرد: در کنار اختصاص بودجه دولتی مورد نیاز تاسیس بخشداری، از معتمدین این منطقه انتظار می‌رود در زمینه انتخاب و تخصیص زمین با دسترسی مناسب و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، در مسیر احداث و راه اندازی هرچه سریعتر بخشداری گام بردارند.

فرماندار شیراز در پایان به اختصاص ۳ میلیارد تومانی بودجه مورد نیاز جاده سیاخ دارنگون از محل اعتبارات نمایندگان مردم در مجلس و ۲ میلیارد تومان اعتبارات دولتی اشاره و یادآور شد با اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای بهسازی روستاهای منطقه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی و اعتبارات تخصیصی بهسازی و شبکه آب شرب روستایی، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد چهره متفاوتی از منطقه سیاخ دارنگون باشیم.

دیدگاه